בג"ץ עם צה"ל: שופטת בית המשפט העליון גילה כנפי-שטייניץ קיבלה אתמול את טיעוני הצבא שעל פיהם יש להקפיא את הליכי הביקורת של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על תפקוד צה"ל ושב"כ ב-7 באוקטובר. זאת "לנוכח היקפה המתוכנן של הביקורת ומתן משקל משמעותי לחוות הדעת החסויות של גורמי הביטחון".
מבקר המדינה אנגלמן, נזכיר, פתח בביקורת על תפקוד צה"ל ב-7 באוקטובר עוד בזמן הלחימה, בניגוד לדעות בגופי הביטחון, שהביעו חשש שביקורת שכזו, במהלך הלחימה ובעיצומה של המלחמה, עלולה לפגוע ביכולת התפקודית שלהם בזמן המלחמה.
העתירות לעצירת הביקורת הוגשו על ידי התנועה לאיכות השלטון ואומ"ץ, שדרשו לעצור את הליך הביקורת עד להקמת ועדת חקירה ממלכתית. בהמשך לעמדת גופי הביטחון, גם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ציינה שהיא סבורה כי יש להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את האירועים ולהפסיק את הביקורת של אנגלמן.
בחודש שעבר צה"ל ושב"כ, באמצעות הפרקליטות, הגישו הודעה משלימה לבג"ץ במסגרת העתירות של התנועה לאיכות השלטון ואומ"ץ, שדרשו לעצור את הליך הביקורת, שבו פתח מבקר המדינה בעיצומה של המלחמה ונחשף ב”ידיעות אחרונות”, עד להקמת ועדת חקירה ממלכתית.
המבקר גרס מצידו כי לגישת הצבא, "אין לקיים ביקורת מכל מין וסוג" - והבהיר כי אינו מקבל זאת. בצבא טענו מנגד בהודעה שהוגשה לבג"ץ כי "התחלת הביקורת במתווה המופיע במכתב המבקר תפגע ביכולת הלחימה ותביא להסטת קשב של המפקדים".