אור בלומוביץ (20), אחד הלוחמים שנהרגו באסון הנמ"ר ההנדסי (נמר"ה) ברפיח, היה בן המועצה האזורית פרדס חנה-כרכור. במועצה ספדו לו: "בצער רב אנו מודיעים על נפילתו של תושב המושבה, סמ"ר אור בלומוביץ ז"ל, לוחם בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. המושבה כולה מרכינה ראש ומשתתפת באבלה הכבד מנשוא של המשפחה".
1 צפייה בגלריה
yk13965467
yk13965467
סמ״ר אור בלומוביץ ז"ל
(ללא קרדיט)
"אחי שנפל היה ידען גדול בהיסטוריה, סוג של 'תולעת ספרים'. הוא היה גיבור, לא מעכל שלא ישוב עוד", סיפר טל, אחיו הצעיר של אור, בסוכת האבלים של המשפחה ברחוב קטן בפרדס חנה-כרכור. "הוא היה אדם שקט, מופנם, שלא סיפר יותר מדי כי הוא ידע שזה מורכב לשרת ביחידה קרבית. הוא אהב מאוד את השירות בחיל ההנדסה. הוא ביקר בפעם האחרונה בבית לפני שבועיים. הוא היה גאה מאוד בשירות הקרבי שלו והיה חייל מצטיין". אח של אור סיפר על יותר מ-1,000 ספרים של ארץ ישראל והיסטוריה שאחיו נהג לקרוא ללא הפסקה.
הוא סיפר בנוסף כי החבר הכי טוב שלו היה לוחם חטיבת הצנחנים ינון תמיר, שנהרג בתחילת המלחמה. "זה היה עצוב ממש, זה השפיע עליו מאוד. היה להם קשר מיוחד של שנים". אימו רוני היא מורה להוראה מתקנת בבית ספר במושבה, ואביו גיל הוא בעל חברה לאבטחת מחשבים. "הבטחנו שאחרי המלחמה נהדק את הקשר", סיפר האח. "אתמול הודיעו לנו על האסון הכבד. זה לא נתפס. אני רוצה שיזכרו את אחי אור כאיש צנוע וגיבור. נזכור אותו תמיד ללא רוע, ועם רצון לסייע ולעזור לאנשים".