עשרה ימים לפני העימות הראשון ביניהם, החלו הנשיא ג'ו ביידן ודונלד טראמפ להתמקד במה שכנראה מטריד את הציבור האמריקאי יותר מכל: גילם ומצבם הקוגניטיבי. ביידן, 81, שנמצא באופן קבוע בצד המתגונן בנושא זה, לקח יוזמה ביום שישי האחרון ואיחל ליריבו מזל טוב ליום הולדתו ה-78. "יום הולדת 78 שמח, דונלד״, צייץ ביידן, "קח את זה מזקן אחד לשני: גיל הוא רק מספר". לציוץ צירף הנשיא קליפ כאוטי שהציג בסרקזם "78 מההישגים ההיסטוריים של טראמפ", לפני שדובר הקמפיין שלו הוסיף: "בשם אמריקה, המתנה המוקדמת שלנו ליום ההולדת 79 שלך: לוודא שלעולם לא תהיה נשיא שוב".
זו הפעם הראשונה שבה ביידן מנסה באופן ישיר להעביר את הדיון בנושא הגיל, שפוגע בו בסקרים באופן ברור מאוד, לצד השני. מטרתו היא להפוך את הנושא ל"קרב בין שני זקנים, שאחד מהם רוצה להרוס את הדמוקרטיה האמריקאית ולהעביר איסור הפלות פדרלי".
2 צפייה בגלריה
yk13964684
yk13964684
(צילום: אי־אף־פי, BILL PUGLIANO)
לפני כמה ימים קודם צולם ביידן קופא לכמה שניות במהלך אירוע בבית הלבן. כשנאם בהמשך הערב, נראה כי הוא מתבלבל במספר מילים. מהצד השני, התבלבל טראמפ עקב תקלה בטלפרומפטר במהלך עצרת בחירות בלאס-וגאס, וצלל למונולוג לא קוהרנטי על כמה הוא שונא כרישים.
בשבוע שעבר הפיץ חשבון הטוויטר הרשמי של המפלגה הרפובליקנית קליפ ערוך, שיצר את הרושם לפיו ביידן עזב את קבוצת מנהיגי ה-G7 באיטליה והחל לשוטט בלי מטרה. הסרטון המלא מראה שביידן עזב כדי להחמיא לקבוצת צנחנים שסיימה מפגן אווירי עבור המנהיגים. הקליפ הערוך זכה למיליוני צפיות והגיע לשער "הניו יורק פוסט". בעצרת קמפיין שלשום בדטרויט, השתמש טראמפ בקליפ הערוך ואמר לקהל הצוחק כי "ביידן הלך להסתכל על עצים באיטליה". כמה דקות לאחר מכן דרש טראמפ שביידן יעבור בדיקה קוגניטיבית, כפי שלטענתו הוא עבר ב-2018. "דוק רוני ג'ונסון", קרא טראמפ למי שהיה אז רופא הבית הלבן ושמו בעצם רוני ג'קסון, "האם כולם מכירים את רוני ג‘ונסון? הוא אמר שאני הנשיא הכי בריא בהיסטוריה".
2 צפייה בגלריה
yk13964682
yk13964682
צילום: אי־פי, Alex Brandon
ביידן נראה חד למדי באירוע קמפיין בלוס-אנג׳לס בראשון בלילה, בהשתתפות הנשיא לשעבר ברק אובמה וכוכבים הוליוודיים כג'וליה רוברטס וג'ורג' קלוני. באירוע גויסו 30 מיליון דולר - הסכום החד-פעמי הגבוה בהיסטוריה של מועמד דמוקרטי - ובמהלכו הזהיר ביידן כי "הנשיא הבא יוכל למנות לפחות שני שופטי בית משפט עליון. זה אחד האיומים הכי גדולים של קדנציה נוספת של טראמפ. מעולם לא היה בית משפט עליון כל כך מנותק".
העימות בין ביידן לטראמפ יתקיים ב-27 בחודש באטלנטה, תחת חוקים שפורסמו אתמול והוסכמו על ידי שני המועמדים: הוא יימשך 90 דקות, בלי קהל, לכל מועמד יהיו על הדוכן פנקס כתיבה ובקבוק מים, והמיקרופונים יושתקו לכל אורך העימות ויופעלו רק כשיגיע תורו של אחד המועמדים לדבר.
צילום: אי-פי, Alex Brandon