את הנזק שגרם, לכאורה, ד"ר גיא רופא למטופלותיו שנתנו בו את אמונן, יידרש זמן רב לתקן. נראה כי זה לא מפריע לו לחזור לעבוד ולפנות אליהן מחדש לעבור תחת ידיו.
למרות כתב האישום שעומד נגדו בגין עבירות מין במטופלת, רופא יצר קשר עם לקוחות עבר שלו והודיע להן כי פתח מרפאה חדשה וישמח לקבלן שוב. בהודעת התפוצה ששלח נכתב: "מטופלות יקרות, המרפאה שלי ברמת החייל נפתחת מחדש. אחרי שנתיים לא פשוטות החלטתי (סוף-סוף) לחזור לפעילות קלינית", ציין ואף הרחיב: "אני יודע שהשארתי אתכן ללא מענה באופן פתאומי בשל נסיבות שלא בחרתי בהן ואני מתנצל על כך. אשמח אם תחזרו להיות תחת טיפולי, המרפאה פרטית ועלות ביקור 500 שקל. בברכה, ד"ר גיא רופא".
2 צפייה בגלריה
yk13964920
yk13964920
(ד"ר גיא רופא)
הפרשה נחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" בתחקיר מקיף על פעולותיו של רופא כלפי כמה מטופלות, והוא אף נעצר בתחילת 2022. אחרי שהפרשה נחשפה, נאסר על ד"ר רופא לעסוק ברפואה במשך כמה חודשים, אך המשטרה לא האריכה את איסור העסקתו. ב-30 ביוני הפרקליטות מתכוונת להגיש בקשה לבית המשפט להעביר את כתב האישום למשרד הבריאות להליך משמעתי, ורק אז משרד הבריאות יוכל לפעול להשעיית/ביטול רישיונו. למעשה, ד"ר רופא יכול על פי חוק לעסוק ברפואה.
"לא מתקבל על הדעת כיצד רופא שלא רק שפגע במטופלות, אלא ממשיך להטריד ולחפש את הקורבנות הבאים שלו באין מפריע, יכול לקבל מטופלות בתחום הכי רגיש ופגיע, ואילו נשים נשארות ללא הגנה", שיתפה אחת הנשים שהייתה מטופלת של ד"ר רופא בשיחה עם ynet ו”ידיעות אחרונות”, לאחר שקיבלה את ההודעה.
2 צפייה בגלריה
yk13964879
yk13964879
"אחרי שנתיים לא פשוטות החלטתי לחזור"
התלונה היחידה שנשארה בתיק ועליה מתבסס כתב האישום שהוגש נגד ד"ר רופא היא זו של אריאל נעים. בדצמבר החליטה הפרקליטות להגיש נגד ד"ר רופא כתב אישום בכפוף לשימוע. במקביל הגישה נגדו נעים תביעה אזרחית בסך 2.5 מיליון שקל.
עורכות הדין של נעים איריס פנחס ועדי רחמים מסרו: "בימים אלו הוגשה בקשה מטעמנו למשרד הבריאות לפעול ללא דיחוי להתליית רישיונו של גיא רופא עד לגזר הדין בעניינו על פי סמכותו מכוח סעיף 44(א) לפקודת הרופאים".