אלפים ליוו אתמול למנוחות בבית העלמין בהר הרצל את רס"ב (מיל') אילון ויס, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. נטע אשתו ספדה לו: "אהוב ליבי, רק ביום שישי האחרון היית כאן. אני לא מאמינה שאני ככה מדברת עליך. אני מדמיינת אותך עומד, מביט ואומר 'עשיתי כי ככה צריך'".
2 צפייה בגלריה
yk13964972
yk13964972
(אילון ז"ל ונכדתו)
אילון ויס, בן 49 מהיישוב פסגות, הותיר אחריו אישה, שבעה ילדים ונכדה. הוא היה מחנך כיתה י' בתיכון אמי"ת מעלה אדומים, ונחשב לדמות מרכזית בבית הספר. דניאל בארי, מנהל בית הספר, אמר: "החינוך היה מרכז חייו והוא ראה בהעצמת כל תלמיד הגשמת חלום. הוא אהב את תלמידיו מאוד, ומסר את נפשו עליהם, כפי שמסר את נפשו על עם ישראל. ליבנו עם משפחתו האהובה ועם תלמידיו, ואת דמותו המדהימה נישא איתנו לעד".
2 צפייה בגלריה
yk13965099
yk13965099
הלוויתו של אילון, אתמול | צילום: אלכס קולומויסקי
אסף, אחיו של אילון, סיפר כי אילון נהרג ביום ההולדת שלו (של אסף), וכי הוא נקרא בצו 8 לאחר שחיתן את בתו השנייה, ויום לאחר שבע הברכות כבר נסע לדרום. בעוד חודש היה אמור לעמוד מתחת לחופה של בתו השלישית. יהב, נכדתו, כמעט בת שנה. "אבא אמר לו 'אילון, די, תחזור, עשית, נתת. יש לך ילדה לחתן'", סיפר האח על השיחה האחרון של אילון עם אביו. "אילון ענה לו, 'אבא, אתה חינכת אותנו שעם ישראל לפני הכל. אני פה בשליחות. אני אחזור ואחתן אותה'. הוא נתן לנו שיעור של מהי שליחות אמיתית, מה זה אומץ לב ומהי נחישות. אני תלמיד שלו", אמר האח בעצב. "אני קורא לעם ישראל - בואו נהיה תלמידים של דור הניצחון. בענווה, בדוגמה אישית, בהקרבה בעת מלחמה ולא במחלוקות. די עם הסיסמאות החלולות. כולם צריכים ללמוד מה הם אומץ ומסירות נפש". ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ, הוסיף כי "אילון חבר ושכן אהוב. מעמודי התווך של קהילת פסגות, בנה עם נטע רעייתו משפחה לתפארת. מחנך ואיש דגול. מאז שמחת תורה הוא בשירות מילואים כמתנדב". לדבריו, "בעוד חצי שנה ימלאו לו 50 - והוא לחם כשריונר כמו בחור צעיר".
בועז גנות, חבר קרוב של אילון, סיפר: "אילון היה איש משפחה, שהביא לעולם שבעה ילדים מקסימים עם אשתו נטע. כל כך שמחנו איתם לפני כמה שבועות כשהתחתנה בת נוספת, ועמדנו לשמוח איתם שוב בעוד כמה שבועות כשבת נוספת עומדת להתחתן. הוא היה ממש בשלב שבו אדם מגיע לנחת, ליהנות מצאצאיו ומפירות ההשקעה". גנות הוסיף: הוא היה האיש תחת האלונקה, ככה קראתי לו. כשצריך משהו, הוא נמצא שם”.