לאמין ימאל. העיניים עליו. תופר מהאגף, עושה עבודת רקמה עדינה מהימין, משייט לו על הקו אל בטן הרחבה מול האין הגנה של קרואטיה. זה זה, הדבר האמיתי שהעולם מחכה לו? אתה מחפש סימנים. בתנועה, בהטעיות, במבט. מנתח קלה כחמורה.
לא, אין לו מהאטרף של רונאלדו; וכן, הוא מוביל רחוק מדי מהגוף, שלא כמו מסי, שאצלו הכדור סופר-גלו לרגל; ונכון, יש לו יותר מדי דקות מתות; והדריבלים, ברור שהם מיוחדים, אבל עד כמה הנשימה נעתקת כשהכדור אצלו? עד כמה יש תחושה שהנה, תפסו מקום, הקסם מתחיל, תכף יקרה פה משהו גדול שיזיז את הרשת?
בסוף, עם כל הכבוד למדדי המשחק, השאלה היחידה שצריכה להישאל היא אם לאמין ימאל, פני עתיד הענף, הוא כדורגלן מעל הטבע או לא? כי סטארים לא חסר ולא יהיו חסרים. ודריבליסטים צומחים בכל אקדמיה. אבל האם זה התחליף שהובטח לנו לימים שאחרי מסי-רונאלדו? או שפנינו אל שנות ואקום ואל דור פוחת. כי הכדורגל העולמי בשל-מטוגן לאגדות-על חדשות מהניילונים.
נכון, הוא רק בן 16. ובכל זאת, במת הענק של היורו היא הרגע לטסטים מהסוג הזה. לא צריך תשובה עם ביבליוגרפיה; ולא סטטיסטיקות לתוך הלילה. גם לא נדרש שיפרפר רשתות כמו איזה סקילאצ'י. לא כרגע. כרגע יש רק שאלה אחת: אלכימאי של כדורגל או לא?
אמבאפה למשל לא כזה. הוא מגה-כוכב, ברור. וכובש משוגע, וסילון ומה שתרצו. ועדיין, כשהכדור אצלו הנשימה כסדרה. ספורטאי-על כן, גאונות של הגלקסיות - לא. ואותו דבר ויניסיוס ג'וניור ובלינגהאם וכל שם שתציעו. מלבד לאמין יאמל. האופציה שלו למסי 2 עדיין לא נשללה.

קסם גדול חדש

אתה עוקב אחרי הנער מספרד בין המודריצ'ים ולפני האיטלקים, ומנסה להיזכר בבכורה של מסי בטורניר גדול. מישהו זוכר? גול ובישול במונדיאל 2006 מול סרביה. ושל רונאלדו? גול מול יוון, בפתיחת יורו 2004. ימאל, שצעיר ביותר משנתיים מרונאלדו ומסי של ימי הסיפתח ההם, בישל נגד קרואטיה. זה עדיין לא אומר כלום.
קשה לשים את האצבע מתי מסי נהיה מסי ורונאלדו נהיה רונאלדו. כן אפשר לשים את האצבע מתי רונאלדו הפסיק להיות רונאלדו: במונדיאל האחרון. כשעשה את ההסבה מנכס עולמי לנטל פורטוגלי, ודעך בחוסר חן אל הספסל.
גם אם ההופעה שלו מחר נגד צ'כיה תהיה מכובדת יותר, אנחנו ביום שאחריו, ושאחרי מסי. זה טורניר של חילופי דורות. והשאלה היא לא רק מי הולך להוביל את דגמי אדידס הבאים, או הפרצוף של מי יככב בפיפ"א 2026. וזו גם לא העובדה שיש פה ילד שאנחנו הולכים לבלות איתו לפחות את 15 השנים הבאות. זו שאלה של איך הולך להיראות הכדורגל שלנו. והאם ביורו הנוכחי, המקום שבו צומחות אגדות, יתחיל קסם גדול חדש.
סימן אחד קטנטן בינתיים זיהיתי: העובדה שקיבל את המושכות לכדור חופשי מול קרואטיה. כשבן 16 מקבל כזה רספקט, זה אומר שגם הגלדיאטורים סביבו מרכינים ראש מול אירוע חדש.