אלפים הגיעו אתמול לחלקה הצבאית בבית העלמין בכוכב יאיר צור יגאל ללוות למנוחות את סמל איתי עמר, שנהרג באסון הנמר"ה ברפיח בשבת. מחוץ לבית העלמין עמדו עוד מאות תושבים עם דגלי ישראל, חולקים כבוד ללוחם שנפל ומחבקים את בני המשפחה שהותיר אחריו: ההורים לורין וגבריאל והאחים אופיר ועידן.
"אני רוצה שיידע כמה אנשים באו בשבילו, כמה אוהבים אותו", ספדה לורין בבכי, "אני מחכה בבית שתיכנס כל רגע. אולי הם טעו, אולי אתה רק פצוע. באתי לפה להעביר את המסר שלך, היית אומר: תמשיכו להיות מאוחדים, תמשיכו עד לניצחון. אמרת שצריך להחזיר את כל החטופים הביתה. אמרת: 'אמא, אם לא אני אז מי?' הוא השאיר הרבה אהבה וטוב לב. החברים שלך אמרו שהם לא ישכחו אותך, הם מחבקים אותי במקומך. הלוואי והוא החלל האחרון".
1 צפייה בגלריה
yk13964545
yk13964545
(סמל איתי עמר ז"ל)
האב גבריאל הוסיף כי "בן 19 וקצת במותך. מה הספקת? לא ציפיתי שזה ייגמר ככה. כל יום הייתי מתפלל עליך ועל חבריך. לעד תישאר משוש חיי". האח עידן סיפר: "איתי שלי, תאום שלי. המצפן שלי לטוב בחיים. זוכר איך היו מתבלבלים בינינו בעזה? היית מלמד אותי חבלה. אמרת לי 'אני לא רוצה רק להילחם, אלא להציל גם את החברים שלי. אני יוצא לחובשים'. רבו עליך בגדוד. אתה וכל הטוב לב שלך. תן לנו כוחות".
גם האח אופיר ספד לאיתי. "כל שיחה שלי עם איתי הייתה מתחילה ב'איתי הנסיך'. הוא עשה ב-19 שנה מה שלנו ייקח 80 שנה. הוא הגיע למדרגה גבוהה של אהבת ישראל. הוא לא היה בבית רוב זמן והוא בא להיות איתנו בשבת שעברה. איתי התחזק, התחיל להתפלל ולהניח תפילין. הייתה לי משאלה ללמוד איתו תורה, והקב"ה עשה איתי חסד גדול ובשבת שהוא היה למדנו ביחד. צריך לעשות טוב, זה היה המסר של איתי".
איתי למד בתיכון עם החטופה לירי אלבג. סלעית כץ אפודי, רכזת השכבה שלהם, העלתה לפייסבוק סרטון של שניהם יחד: "בסרטון וידיאו שצילמנו לפני שנתיים ב'מסע ישראלי', איתי ז"ל יחד עם לירי אלבג שלנו, תיבדל לחיים ארוכים ולא בשבי חמאס, מרימים את מצב הרוח במועדון קשישים בבאר-שבע".