ד"ר ויוואק מארת׳י, ראש שירותי בריאות הציבור בממשל ביידן, דורש מהקונגרס להוסיף לרשתות חברתיות תווית אזהרה לצעירים בדומה לסיגריות ואלכוהול.
במאמר שפירסם ב"הניו יורק טיימס" מארת'י ציטט מספר מחקרים, כולל מחקר של איגוד הרפואה האמריקאי מ-2019, שהראה כי בני נוער שמבלים שלוש שעות ביום במדיה החברתית נמצאים בסיכון כפול להיכנס לדיכאון. לפי סקר של גאלופ, בני נוער מבלים כחמש שעות ביום באפליקציות מדיה חברתית.
1 צפייה בגלריה
yk13966686
yk13966686
(צילום: Susan Walsh, אי-פי)
מארת'י לא יכול לפעול באופן חד-צדדי, וייתכן שזה מקרה שבו אפשר יהיה להשיג הסכמה דו-מפלגתית בקוגרס. חברי קונגרס משתי המפלגות זועמים כבר זמן רב על ראשי המדיה החברתית. מארק צוקרברג אף נאלץ להתנצל במהלך דיון בקונגרס בפני משפחות שילדיהן התאבדו בגלל בריונות והטרדות מקוונות. אבל חוץ מקליפים ויראליים, הקונגרס לא נקט עד כה בפעולות ממשיות.
לפני כשנה פירסם מארת'י דף הנחיות שאמר כי שימוש במדיה חברתית מהווה "סיכון עמוק לנזק לילדים". הוא הציע להורים להגביל את השימוש של ילדיהם, ואמר שגיל 13 הוא צעיר מכדי להצטרף לאפליקציות חברתיות. כמה מדינות כבר החלו להעביר חקיקה להעלאת הגיל שבו ילדים יכולים להתחיל להשתמש באפליקציות חברתיות.
עם זאת, מארת'י הודה שתווית אזהרה לא תתקן את המצב. הוא הציע שבתי ספר יהפכו לסביבות ללא טלפון לילדים, וכך גם שעת ארוחת ערב ואירועים משפחתיים. הוא גם דחק בהורים להגביל את השימוש של ילדים במדיה החברתית לפחות עד שיסיימו את חטיבת הביניים.