10 צפייה בגלריה
yk13966713
yk13966713
(שלמה מנצור)
| שלמה מנצור | "הכריש" מאת מישקה בן דוד
בכל ערב נהג שלמה מנצור, 86, לקרוא ספר לפני השינה. "הכריש" מאת מישקה בן דוד היה האחרון שקרא. הוא הגיע לעמוד 157 והספיק לקרוא בדיוק על אותם מאורעות אימה שהתרחשו בשבת השחורה של 7 באוקטובר, ומה שעתיד להיות גורלו. בגב הספר נכתב: "אנשי יחידת המנהרות של חמאס פורצים בלב יישוב ישראלי; שיירת אדם אדירה יוצאת את גבולות עזה ועולה על אשקלון, החיזבאללה מצטרף בירי טילים ובפלישה".
שלמה מנצור נחטף אזוק מביתו שבקיבוץ כיסופים בעודו בפיג'מה. הוא החטוף המבוגר ביותר, והיחידי מכיסופים.
| אליה כהן | "אבא עשיר אבא עני" מאת רוברט קיוסאקי
אליה, בן 27, הוא איש מכירות במקצועו ומפיק מסיבות טראנס. טראנס הוא דרך החיים שלו, והוא השתתף בפסטיבלי טראנס בארץ ומסביב לעולם. אליה אוהב את החיים, אוהב לנצל כל רגע ולטייל מסביב לעולם עם זוגתו זיו. בנוסף, אליה הוא גם יזם בנשמה ואוהב ליזום ולארגן פרויקטים. הספר "אבא עשיר אבא עני" מאת רוברט קיוסאקי נתן לאליה מבט, כיוון ודרך הסתכלות שונה לחיים וגרם לו להסתכל על הזדמנויות עסקיות בצורה אחרת.
10 צפייה בגלריה
yk13966718
yk13966718
קרינה ארייב
| קרינה ארייב | "רצח באוריינט אקספרס" מאת אגתה כריסטי
קרינה היא בחורה מתוקה וחייכנית, תמיד זמינה לתת עצה, להקשיב ולתמוך. מאוד תמימה וטהורה, אוהבת סטייל ומקשטת את החדר במדבקות ובובות פרווה. מוכשרת בריקוד ושירה, ומשפחה בשבילה זה הכי-הכי חשוב.
קרינה אוהבת סיפורי תעלומות ופענוחים והתחילה לראות הרבה סדרות מז'אנר הבילוש. אמה, שבעיקר אוהבת את הז'אנר בספרים, המליצה לקרינה לקרוא את הספר "רצח באוריינט אקספרס" מאת אגתה כריסטי שהוא קלאסיקה בספרי בילוש. קרינה קראה את כל הספר ביום אחד ומאוד אהבה את חוויית הקריאה, משהו שונה מחוויית צפייה בסדרה. מאותו יום קנו לקרינה ספרים נוספים של אגתה כריסטי.
| כרמל גת | "מלחמה ושלום" מאת לב טולסטוי
כרמל גת היא, בין השאר, אישה של ספרים - אוהבת סופרות וסופרים מכל המדינות והתקופות וממגוון של ז'אנרים. היא קראה ואוהבת מאות ספרים, ולכן מאוד קשה לבחור ספר שהיא אוהבת במיוחד. ובכל זאת, בני משפחתה בחרו את "מלחמה ושלום" מאת לב טולסטוי.
כרמל החלה לקרוא אותו בעקבות פרסום על אודותיו של מועדון קריאה, שפורסם לאחר מגפת הקורונה, אז אנשים מכל העולם קראו במקביל מספר עמודים ממנו ביום ואז קיימו עליו דיון, שאת עיקריו פירסמו בספר.
כרמל קראה אותו בשקיקה, מוקסמת מהגיוון היצירתי, הכתיבה העשירה, הניתוח הפסיכולוגי המופתי של הדמויות, היכולת להתחבר אליהן ולהבין אותן, כאילו הן מסתובבות בינינו היום. כל מספר עמודים עצרה וקראה את הפרק במועדון הקריאה המנתח אותו.
היכולת לחלוק תחושות דומות או ניתוחים מעניינים שעלו או לא עלו בראשה, יחד עם עוד אנשים בכל העולם, רק הוסיפה לחוויית הקריאה ולרגשות שהציפה.
| איתן הורן | "באדולינה" מאת גבי ניצן
איתן הורן, 37, תושב כפר-סבא, חי ונושם חינוך בלתי פורמלי: מדריך נוער בקיבוצים שונים, עבד במחנות העולים, שליח הסוכנות היהודית, מדריך נעל"ה ועוד. גדל בארגנטינה ועלה לארץ בגיל 16. איש מצחיק עם לב ענק. אוהב לשיר ולרקוד, ובעיקר לשמח אנשים.
"באדולינה" הוא ספר שמדבר על מלך ומלכה שבוחרים להיות בטוב. הם רואים את האמת בעיניים פקוחות אבל בוחרים שלא להיפגע, לא להיעלב, ובקיצור בוחרים את המלחמות שלהם על מנת לייצר לעצמם מציאות טובה. איתן מאוד התחבר לספר הזה וניסה תמיד לתרגל את התפיסה הזו כדי לראות את הטוב.
| יאיר הורן | "דרדלה לחיבורים" מאת מאור מליקסון
יאיר הורן, 45, גר בניר עוז מאז 2014. יליד ארגנטינה שבחר לעלות לארץ, לשרת בצבא ולגור בקהילה בנגב. השיפוצניק של הקיבוץ, אחראי על הפאב ומפיק של החגים בקיבוץ. דוד מופלא לגלי ואריאל.
"דרדלה לחיבורים" של מאור מליקסון הוא ספר שבתור אוהד מושבע של הפועל באר-שבע הוא היה חייב לקרוא. הספר מצחיק, מעניין ומעורר מחשבה והוא משלב שתיים מהאהבות הגדולות של יאיר - כדורגל והומור. הוא טומן בחובו גם את המסר של לקחת את החיים בקלות.
10 צפייה בגלריה
yk13966801
yk13966801
אוהד יהלומי
| אוהד יהלומי | "יונה ונער" מאת מאיר שלו
אוהד יהלומי, איש השטח והאדמה. טיילן רציני שמכיר את המדבר, על כל שביליו ונתיביו. חוקר עקרבים וחובב גאולוגיה. אבא למופת לשלושה ילדים, ועמוד התווך של המשפחה.
אוהד כתב, יחד עם כמה שותפים, מגדיר עקרבים. אוהב מאוד את הספר "יונה ונער" של מאיר שלו.
| אלון אהל | "הכבש השישה עשר" מאת יהונתן גפן
אלון הוא מוזיקאי ופסנתרן מוכשר, עם חיוך גדול ועיניים טובות. גם אם מעולם לא פגשתם את אלון, קשה לפספס את העיניים הטובות שלו. עיניים כאלו שלא ראו הרבה רע מעולם, כאלו שמסתכלות על החיים בפשטות, באהבה, בטבעיות. כאלו שנולדו לחופש, שנולדו לחקור וללמוד.
אלון הגיע למסיבת נובה עם החברים הכי טובים שלו, כדי לחגוג את החיים, לחגוג את החזרה שלו לארץ מהטיול הגדול, לרקוד ולשמוע מוזיקה שהוא כל כך אוהב, וסיים את המסיבה כשהוא חטוף בעזה. אלון הוא ילד של שני הורים, אח של שני אחים, נכד של סבא אחד ושתי סבות. אחיין של שבעה דודים, בן דוד של שבעה בני דודים וחבר של עשרות חברים.
הספר שבחרנו עבור אלון הוא "הכבש השישה עשר" מאת יהונתן גפן - אלון ממש גדל עם הספר והוא אוהב אותו ואוהב לנגן את השירים שבו. אנחנו יכולים לדמיין אותו יושב ומנגן את "מי שמביט בי מאחור, לא יודע מי אני" ומשחק עם המנגינה והצלילים, אנחנו מדמיינים אותנו מביטים בו מאחור כשהוא יושב על הפסנתר ומנגן - ויודעים שזה יגיע, בקרוב.
10 צפייה בגלריה
yk13966739
yk13966739
גיא גלבוע דלאל
| גיא גלבוע דלאל | "הארי פוטר" מאת ג'יי-קיי רולינג
גיא הוא בנם של אילן ומירב, אח של גל וגאיה. הילד האמצעי. בחור חייכן, טוב לב, שנון, ומצחיק. אהוב מאוד על חבריו ותמיד עם מצב רוח טוב. אוהב מוזיקה, במיוחד ראפ, מנגן בכל מיני גיטרות מגיל צעיר, סיים לימודי תכנות פול סטאק.
אוהד מכבי חיפה, ספורטאי וגיימר רציני. אוהב אנימה ואת התרבות היפנית ולמד לדבר, לקרוא ולכתוב יפנית כדי לממש את חלומו הגדול לנסוע ליפן לטיול ארוך בתקופת הסקורה - פריחת הדובדבן באפריל. זה היה אמור לקרות ממש לא מזמן.
גיא הגיע לפסטיבל נובה עם שלושה מחבריו הטובים. אף אחד מהם לא חזר הביתה. רון ועידן, שהיו זוג טרי, נרצחו באכזריות. גיא ואביתר נחטפו לעזה ונראו בסרטון שפורסם כבר בשבת בצהריים בתוך חדר חשוך או מנהרה על הרצפה, כפותים, מבועתים מפחד, עם עוד שלושה חטופים.
את סדרת הספרים "הארי פוטר" מאת ג'יי-קיי רולינג, התחילו הוריו להקריא לו כשהיה קטן. את חמשת הספרים הראשונים קראו לו, את השאר הוא קרא כבר לבד. גיא התחפש להארי פוטר, יודע את הלחשים בעל פה ומכיר כמובן את כל הדמויות. כשיצאו הסרטים כמובן שראה את כולם יותר מפעם אחת.
10 צפייה בגלריה
yk13966761
yk13966761
אוהד בן עמי
| אוהד בן עמי | "תורת המשחקים" מאת אבינש דיקסיט ובארי ניילבאף
אוהד הוא איש משפחה ואיש קהילה אהוב, נשוי לרז בן עמי שגם היא נחטפה וחזרה לאחר 54 ימים בשבי. לאוהד ורז שלוש בנות – יולי, אלה ונטלי. אוהד אוהב לרכב על אופניים, לשחות, לעשות ספורט בבוקר, ויותר מכל אוהב הליכות עם אשתו האהובה בשקיעה בשדות הקיבוץ. הוא גם מנגן בגיטרה ואוהב אוכל טוב – והכי אוהב סביח.
אוהד הוא רואה חשבון, מנהל הכספים של בארי ושותף בכל הפורומים של הקיבוץ. אוהד אוהב ומבין במספרים, תמיד אוהב לעזור ולהסביר כשמשהו לא מובן. אחד הספרים האהובים עליו הוא "תורת המשחקים" מאת אבינש דיקסיט ובארי ניילבאף.