הטירוף: מי שמנצל מנצח

תיבו קורטואה לא האמין שבלי לשחק ביורו, הוא יצליח תוך מספר שעות ביום הפתיחה של בית 5 להיות אחראי לשתי סנסציות – שתי ההפתעות הראשונות של הטורניר.
1 צפייה בגלריה
yk13967213
yk13967213
(שחקני סלובקיה חוגגים עם הכובש שראנץ | צילום: THOMAS KIENZLE / AFP)
במשחק המוקדם, נראתה ההשפעה של הפציעה הממושכת של קורטואה: כשהוא הושבת בריאל מדריד, אנדריי לונין הרשים במקומו. בזכות היכולת שלו, הוא קיבל את המקום בהרכב אוקראינה על חשבון אנטולי טרובין מבנפיקה, עוד שוער צעיר ואיכותי. לונין גמר את אוקראינה אתמול בתבוסה 3:0 לרומניה. ואז הגיע הסיפור של בלגיה: הסכסוך הממושך עם המאמן דומניקו טדסקו השאיר מחוץ לסגל את השוער המצטיין, אולי הטוב בעולם, ומי שפתח מול סלובקיה היה קון קסטלס, שטעות שלו הובילה ל-0:1 המדהים של סלובקיה. רומניה וסלובקיה מובילות את הבית, ואת זה אף אחד לא ראה מגיע.
הניצחון הסלובקי הגיע בסיומו של משחק משונה ועצבני. איבוד כדור אומלל של ז'רמי דוקו יצר בדקה השביעית מצב מצוין לסלובקיה, יוראי קוצקה בעט, קסטלס הדף רע וחלש הצידה ואיבן שראנץ שלח פנימה. בלגיה יצרה את המצבים שלה בהמשך, אבל נראתה מפוזרת, לא מתואמת וחסרת שקט.
מזכיר לכם משהו? ה-0:0 מול קרואטיה במשחק האחרון של בלגיה בטורניר גדול, שלב הבתים במונדיאל, אז הנבחרת לא הצליחה לספק את הסחורה, בעיקר בגלל החמצות של רומלו לוקאקו. גם הפעם הוא פיספס כמה הזדמנויות טובות, ויצא מתוסכל כאשר שני שערים שלו נפסלו אחרי בדיקה ב-VAR – כאשר במקרה השני המבשל לואיס אופנדה נוגע בדרך ביד ומציג לעולם דרך המסך את החידוש הטכנולוגי הנהדר, המד שבודק אם היה מגע בזכות הצ'יפ שבכדור.
ועכשיו, נותרו לבלגיה שני משחקים כדי להימנע מעוד קטסטרופה. לא בטוח שהיא רגועה מספיק בשביל זה.
בלגיה: קסטלס, קסטאן, פאס, דבאסט, קראסקו (84 לוקבאקיו), מנגאלה (58 בקאיוקו), אוננה, דה בריינה, דוקו (84 אופנדה), טרוסאר (74 טילמאנס), לוקאקו. סלובקיה: דובראבקה, פקאריק, ואברו, שקריניאר, האנצקו, לובוטקה, קוצקה, דודה (94 אוברט), שראנץ, הראסלין (70 סוסלוב), בוז'ניק (70 סטרלץ).

הקונצרט: הצהוב הנכון

אוקראינה תויגה כסוס השחור של אליפות אירופה, רומניה נחשבה לאחת הנבחרות החלשות והאפורות בטורניר – וכשהשופט שרק לסיום במינכן לוח התוצאות דווקא הראה 0:3 רומני.
שום דבר לא הלך לאוקראינה, יום של בלקאאוט מוחלט. אפילו ההערכה שהיציעים יהיו שייכים לה בזכות הסימפתיה העולמית והפליטים החיים בגרמניה הופרכה. הם היו צבועים בצהוב משני הצדדים, אבל הרומנים שלטו בעידוד ובהתלהבות, ולאט-לאט זה זלג לדשא. רומניה, כפי שישראל למדה היטב, יודעת להתגונן מצוין ולהשיג את התוצאה שהיא צריכה, אבל הפעם היא גם הוסיפה רמת דיוק גבוהה בהתקפה. במשחקה ה-17 ביורו היא השיגה ניצחון שני בלבד, אחרי ה-2:3 על אנגליה ב-2000. מדהים.
הגיע הזמן לדבר על לונין: הוא מסר ברשלנות לרומנים בדרך לשער האדיר של ניקולאי סטנצ'יו, והיה צריך לעצור את הבעיטה של רזבאן מארין שהפכה ל-0:2.
משם אוקראינה התפרקה מנטלית וספגה את השלישי – לא מעט בגלל מיכאילו מודריק האדיש, שסיפק תצוגת נפל אגואיסטית. ויודעים מה? אולי האוקראינים מדוברים יותר, אבל גם לרומניה יש כישרון ברגליים, במיוחד לקשר פארמה דניס מאן שבישל שני שערים וחצי. על ישראל היא רק התחממה.
רומניה: ניצה, ראציו, דראגושין, בורקה, באנקו, מ. מארין (75 רוס), ר. מארין, סטנצ'יו (87 רקוביצאן), מאן (62 חאג'י), קומאן (62 מיחאילה), דרגוש (75 פושקאש). אוקראינה: לונין, קונופליה (72 טימצ'יק), זבארני, מטביינקו, זינצ'נקו, סטפננקו (62 בראז'קו), שפארנקו (62 יארמצ'וק), ציגנקוב (62 ירמולנקו), מודריק, סודאקוב (83 מלינובסקי), דובביק. (יאיר קטן)