הלחץ הציבורי עשה את שלו. עיריית לודז' הודיעה אתמול כי היא חוזרת בה מהסיכום עם מכבי חיפה על כך שתארח את משחקיה העונה בקונפרנס-ליג באצטדיון LKS.
1 צפייה בגלריה
yk13966090
yk13966090
(שחקני חיפה. "חבל שמערבים פוליטיקה וספורט" | צילום: AP Photo/Petros Karadjias)
רק שלשום הודיעו רשמית הירוקים כי המשחקים במסגרת האירופית ייערכו בלודז', מה שעורר זעם גדול ברשתות החברתיות. אוהדים פולנים מחו והגדירו את ישראל כמי ש"מבצעת רצח עם" בעזה. מבול התגובות הוביל גם למסר קשה מפיו של שוער וידז'ב לודז' הפולנית, רפאל גיקביץ', שטען כי "אם זה נכון (ומכבי חיפה תארח באצטדיון המקומי), זו תהיה שערורייה גדולה. אצלי אנושיות באה לפני עסקים".
והנה, פחות מיממה לאחר מכן, עיריית לודז' מסרה, כאמור, כי החוזה בין הצדדים מבוטל. "בתגובה לפרסומים על כך שמכבי חיפה תשחק באצטדיון העירוני, מחלקת הספורט והתרבות של עיריית לודז' מודיעה שזה לא יקרה", נאמר בהודעה. "בנוסף, אין משחקים של קבוצות ישראליות אחרות שמתוכננים להתקיים בעיר".
שחקן במכבי חיפה אמר בכעס: "חבל שמערבים פוליטיקה וספורט. זה מה שגורם לשנאה. אנחנו נשחק במקום שמכבדים, מעריכים ואוהבים את העם שלנו".

חוזה המיליונים של חלאילי

ענאן חלאילי, אחד משחקניה המצטיינים של מכבי חיפה בעונה שעברה, חתם אתמול אצל סגנית אלופת בלגיה אוניון סן ז'ילואז לארבע שנים. שווי העסקה מוערך בכ-7.5 מיליון יורו, הסכום הגבוה ביותר שקיבלה אי פעם קבוצה מליגת העל. חלאילי בן ה-19, המחזיק בבעלות על 25 אחוז מכרטיס השחקן שלו, יקבל רבע מהסכום. השחקן ישתכר כחצי מיליון יורו לכל עונה.
חלאילי הפך לבאנקר בהרכב של מסאי דגו במהלך העונה החולפת והיה חתום על 14 שערים וחמישה בישולים ב-51 הופעות בכל המסגרות במדים הירוקים.
סן ז'ילואז סיימה במקום השני בבלגיה בפעם השנייה בשלוש העונות האחרונות, במרחק נקודה בלבד מהאלופה קלאב ברוז'. הפעם היא התנחמה עם זכייה בגביע הבלגי, הראשון שלה אחרי 110 שנים. בעונה הבאה היא תשחק במוקדמות ליגת האלופות.
במקביל, מכבי חיפה הודיעה כי החלוץ תומר חמד עוזב את הקבוצה, כחצי שנה לאחר ששב למועדון נעוריו לקדנציה לא מוצלחת. "תודה למועדון, לקהל ולשחקנים, על תקופה מרגשת במועדון בו גדלתי", אמר חמד בהודעת הפרידה, "נהניתי מכל רגע בו לבשתי את המדים הירוקים".
לעומתו, הבלם רמי גרשון חתם על חוזה לעונה נוספת - השמינית שלו במועדון.

פסק זמן של שמיר

בני הרצליה הודיעה אתמול על החלטתו של מאמן הקבוצה, דן שמיר, לסיים את תפקידו ולקחת פסק זמן מאימון. שמיר פנה אתמול ליו״ר הקבוצה אלדד אקוניס בבקשה לא להמשיך בקבוצה מסיבות אישיות, והמועדון נענה לבקשתו.
"רוצה להודות מכל הלב למשפחת בני הרצליה על כל מה שעשינו ביחד", אמר שמיר. "אחרי יותר מ-20 שנה כמאמן, החלטתי שזה זמן טוב בשבילי לקחת פסק זמן, ואני רוצה להודות להנהלת הקבוצה שהסכימה לאפשר לי להשתחרר".
(סתיו איפרגן)