הקלישאה אומרת שיש להשאיר פוליטיקה, מתח חברתי ופערים כלכליים מחוץ לעולם הספורט. הספורט, כמו היורו הנוכחי או האולימפיאדה המתקרבת בפריז, זקוק לטוהר כדי לתפקד כאסקפיזם מהיום-יום. קבוצות, נבחרות, חברויות, חיים התרסקו כתוצאה מזליגה של פוליטיקות לתוכן. אבל מה קורה כשאין ברירה? מה קורה אם אתה נוסע לאליפות אירופה אחרי בחירות בארצך שבהן זכה הימין האנטי-מהגרים בניצחון מוחץ? מה קורה כשהאולימפיאדה מתחילה רגע אחרי הבחירות לפרלמנט, שעליהן הכריז נשיא המדינה שלך לאחר התבוסה בבחירות?
לבן המהגרים קיליאן אמבאפה, קפטן נבחרת צרפת ונער הפוסטר של הכדורגל העולמי, לא היו שום היסוסים. "לאליפות אירופה יש מקום חשוב בקריירה שלנו וכמובן שהמשחק חשוב לנו", אמר לפני המשחק אמש נגד אוסטריה, "אבל אנחנו קודם כל אזרחי המדינה שלנו, ואנחנו לא יכולים להיות מנותקים מהעולם שאנחנו חיים בו, ובטח שלא מהמדינה שלנו, שנמצאת ברגע גורלי בהיסטוריה שלה".
הנבחרת הצרפתית תמיד מצאה דרך לקרע פנימי: שחורים נגד לבנים, מהגרים נגד מקומיים, מוסלמים נגד נוצרים. הפעם, הבקשה היא חוצת גבולות. בנז'מן פבאר ועוסמאן דמבלה, אוליבייה ז'ירו ואמבאפה. כולם מבינים את גודל השעה, כולם מבינים כמה חשוב שהצרפתים ייצאו להצביע.
הרגע המכונן במאמץ הזה היה כשמרקוס תוראם דיבר במסיבת העיתונאים על הבחירות. זה לא שתוראם אמר משהו יוצא דופן ("המצב מסוכן ועצוב, יש להילחם נגד המפלגה הזו כי יש הרבה וקטורים שנלחמים כדי שהיא תצליח"), זה קשור לזהות שלו: תוראם הוא הבן של ליליאן תוראם, שהוביל את נבחרת צרפת לזכייה במונדיאל ב-1998, ומי שאחר כך הפך לאקטיביסט קולני נגד הימין הקיצוני ומנהיגה ז'אן מרי לה פן. כעת בנו נלחם במנהיגת הימין בצרפת, מרין לה פן, הבת של. זהו סיפור ממש מדכא מהזווית הזו. 25 שנים, אבות פרשו, בנים ובנות גדלו, והכל נשאר אותו דבר.
הצעד של תוראם היה אמיץ, בעיקר בהתחשב בעובדה שכולם ידעו שפעילי הימין יתקיפו אותו ברעל. על הרקע הזה, ההחלטה של אמבאפה, דמות הרבה יותר חשובה ומשפיענית אבל כזו שיש לה הרבה יותר מה להפסיד מבחינת ספונסרים (בעיקר על רקע המעבר לריאל מדריד), ראויה להערכה. "אני פונה לכל החברה הצרפתית, בעיקר לצעירים", אמר כשהוא מתייחס בעקיפין לאחוזי ההצבעה העצומים לימין מקרב הצעירים הצרפתים. "הקיצוניות נמצאת בשערי עמדות הכוח ויש לנו הזדמנות להכריע את העתיד שלנו לחברה מעורבת, סובלנית ומכבדת. אני קורא לכל הצעירים להבין את חומרת המצב ולצאת להצביע. אני מקווה שבשבעה ביולי נעשה את ההחלטה הנכונה ושאהיה עדיין גאה ללבוש את החולצה הלאומית עבור מדינה שמייצגת את הערכים שלי".
אף אחד לא מטיל ספק בנאמנות של אמבאפה למדינה ולנבחרת. אף אחד חוץ מהימין של לה פן. הדבר הזה חזק מאמבאפה, שהתבטא גם במהלך המהומות בין תושבי הפרברים והמשטרה לפני שנה. אמבאפה מגיע מהפרברים. הוריו המהגרים הכריחו אותו לגדול שם ולא בבועות האקדמיה לכדורגל, שילמד דברים מהחיים ששום אקדמיה לא תוכל ללמד. כשאמבאפה התערב, זה השפיע יותר מאשר כל אמירה של עמנואל מקרון.
במשך שנים, אמבאפה הוכתר והכין את עצמו להיות היורש של רונאלדו ומסי (או זידאן בן ארצו), שחקנים שמעולם לא אמרו דברים משמעותיים מחוץ לעולם הכדורגל, כי זה לא היה טוב לפורטפוליו השיווקי שלהם. מתברר שאמבאפה בכלל רצה להיות מוחמד עלי.
אמבאפה מגיע מהפרברים. הוריו המהגרים הכריחו אותו לגדול שם ולא בבועות האקדמיה לכדורגל, שילמד דברים מהחיים ששום אקדמיה לא תוכל ללמד. כשאמבאפה התערב, זה השפיע יותר מאשר כל אמירה של עמנואל מקרון