השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, מאי גולן (הליכוד), זומנה על ידי המשטרה לחקירה באזהרה בעניין תאונה שבה הייתה מעורבת לפני כארבע שנים. באמצעות עורך דינה אוריאל חור נזרי, היא שלחה אתמול מכתב למשטרה שבו היא טוענת כי מדובר ב"חקירה פוליטית", ודורשת לבטל אותה.
לפי המשטרה, באוגוסט 2020, גולן, אז חברת כנסת, הייתה מעורבת בתאונת דרכים, כשלפי החשד פגעה עם רכבה ברוכב אופנוע בצומת בתל-אביב. רוכב האופנוע נפצע באורח קל, לא התפנה בזמן התאונה לבית החולים וככל הנראה לאחר כמה שעות הגיע למיון, ולאופנוע נגרם נזק. נבדק חשד שגולן ביצעה עבירת תנועה חמורה, וכעת יבחנו החוקרים את מצלמות הרמזור כדי לקבוע באיזה אור ברמזור נכנסו לצומת גולן ורוכב האופנוע.
1 צפייה בגלריה
yk13967098
yk13967098
(השרה מאי גולן | צילום: נדב אבס)
גולן לא נחקרה בזמנו כי במשטרה חשבו שיש לה חסינות פרלמנטרית מתוקף היותה חברת כנסת, ולא בדקו מול הגורמים הרלוונטיים לגבי מעמדה של חברת כנסת בתאונת דרכים שבה היא מעורבת ללא כל קשר לתפקידה. תיק החקירה נסגר, רוכב האופנוע הגיש ערר על כך, וכעבור כמה חודשים הוחלט לקבל את הערר ולפתוח את תיק החקירה.
במשטרה אומרים כי פנו ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ולכל הגורמים הרלוונטיים כדי לקבל אישור לזמן את השרה גולן לחקירה, ולא יודעים להסביר מדוע התיק נמרח במשך כמה שנים עד שהשרה קיבלה את הזימון.
גולן תקפה את המשטרה. "הרדיפה הפוליטית והשימוש הציני במשאבי המשטרה לניגוח פוליטי לא ירתיעו, לא יעצרו ולא ישתיקו אותי ואת הקהל העצום שאני מייצגת", כתבה בפוסט ברשת X.