בכל הקשור בדרבי בין מכבי ת"א להפועל ת"א, מסתבר שאין קו אדום. היערכות לקויה והתנהגות לא ראויה של המשטרה הובילו לתמונות הקשות שהרסו את משחק האליפות, אבל גם לקהל יש חלק גדול בכך.
הכאוס התחיל מספר שעות לפני כדור הפתיחה: בעקבות הדלקת האבוקות במשחק מספר 2 (ארבעה אוהדים נעצרו אתמול בחשד למעשה), ולאחר קבלת מידע מודיעיני על הכוונה להבריח אבוקות לאולם גם במשחק השלישי, המשטרה אסרה על אוהדי הפועל ת"א להכניס ציוד עידוד ודגלי פריסה. אוהדי הפועל הסכימו לוותר על רוב הציוד, אך רצו להכניס תופים ליציע ונתקלו בסירוב. בין השוטרים לאוהדים נוצר עימות, שהסלים אחרי שהמשטרה שלחה פרשים לאזור בו המתין הקהל האדום. בעלי הקבוצה עופר ינאי תיאר את ההתרחשות: "הייתה התפתחות לא חכמה של אירועים. ילדים ישבו פה ושרו, עברו פרשים - ודרסו אותם".
ליטן, אוהדת הפועל ת"א, סיפרה: "הייתי בקבוצה גדולה מאוד של אוהדים. נכנסנו פנימה, התיישבנו, לא עשינו בלגן, היינו שקטים. באיזשהו שלב הגיעו חבר'ה בחולצות שחורות, תפסו אותנו ואמרו לנו: 'אתם באים איתנו עכשיו'. הם חנקו נער, התחילו לצעוק עלינו. מאבטח או שוטר גרר באלימות אוהד שאמר שהוא פוסט-טראומטי. אמרתי לשוטר: 'אני אוהדת בת 20, אתה תופס אותי באלימות וגורר אותי, מה זה הדבר הזה?' המשטרה הורסת את הספורט בישראל, עצוב לראות את זה".
בינתיים, בעיות נוצרו גם בדרכי הגישה לאולם. פקקי ענק נוצרו מאחר שהמשטרה סירבה לפתוח את החניונים, גם זמן רב אחרי שהמשחק נפתח. בגלל המהומות, פתיחת המשחק נדחתה בחצי שעה. ינאי ויו"ר הפועל רמי כהן, ששוחחו עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר והמפכ"ל יעקב שבתאי, יצאו אל מאות האוהדים האדומים שאיימו לא להיכנס, ולבסוף שיכנעו אותם לעשות זאת עם תוף אחד, כחצי שעה לפני הפתיחה.
אחרי ששני הרבעים הראשונים עברו בשלום, אוהדי הפועל הדליקו עשרות אבוקות, שרפו את הרשת המפרידה והשליכו את חלקן ליציע התחתון. המשחק הופסק למספר דקות, ושוב בהמשך כשגם אוהדי מכבי השליכו חפצים.
מפקד מרחב איילון, תנ"צ חיים בובליל, מסר בתגובה לאירועים: "בזמן ההגעה למשחק, האוהדים התיישבו על הכביש מול הכניסה בצורה שמנעה מאחרים להיכנס. במקביל קרו מספר תקיפות של אוהדי מכבי ת"א שרצו להיכנס למגרש והיו אמירות גזעניות של 'משטרה שואה ונאצים', כולל יריקות ודחיפות, אז התקבלה החלטה לפזר את האוהדים כדי לאפשר לאחרים להיכנס למשחק. זריקת האבוקות הייתה צפויה – האוהדים עושים ככל שביכולתם להכניס אבוקות למגרש. ברגע שאנחנו מבינים שחלילה אם זה יימשך אוהד ייפגע, אז בסוף אתה צריך לקבל החלטה עד כמה אתה מוכן לספוג התנהגות קיצונית ואלימה של אוהדים. יש לנו אחריות לשלום הציבור".