בתקופה האחרונה מדברים על שינויים ביחסי הכוחות בכדורסל הישראלי, בעיקר על כך שהפועל ת"א והפועל ירושלים – שהתעצמו כלכלית – מאיימות על מכבי ת"א. אלא שהצהובים מוכיחים שהמסורת חזקה מהכל. בפעם השנייה ברציפות, החבורה של עודד קטש הניפה את הצלחת בדרך לאליפות מספר 57 עם ניצחון 74:82 – וחתמה עונה משוגעת עם שמפניה. חבל שכל מה שמסביב קילקל את החגיגה (ראו ידיעה נפרדת).
3 צפייה בגלריה
yk13967420
yk13967420
(מפגן כוח. בראון ודיברתולומאו מביאים אליפות למכבי ת"א | צילום: עוז מועלם)
מכבי ת"א נגעה העונה בשמיים, אבל גם לא הייתה רחוקה מהתרסקות. כנגד כל הסיכויים ובלי אולם ביתי לאורך כל הדרך, הקבוצה הגיעה לרבע גמר היורוליג, השיגה ניצחון ענק באתונה על פנאתינייקוס, אבל בסופו של דבר פיספסה את הפיינל-פור – גם בגלל הפציעה של ווייד בולדווין. ואז הגיע ההפסד להפועל ירושלים בגמר הגביע. באותה נקודה, קטש כבר ראה איך הוא מסיים את השנה הזו בידיים ריקות, אסף את השחקנים שלו, והבהיר להם: יש לנו משימה אחרונה, בוא נשלים אותה. ואכן, מאז הצהובים לא הביטו לאחור, ורשמו פלייאוף כמעט מושלם עם שני סוויפים מול נס-ציונה והפועל ירושלים, ו-1:2 על הפועל ת"א.
3 צפייה בגלריה
yk13967372
yk13967372
אבוקות והפסקות. המשחק נעצר פעם אחר פעם | צילום: עוז מועלם
כמה שמכבי ת"א חיכתה לבולדווין. במה שייתכן שהיה משחקו האחרון בקבוצה, הוא חזר לשחק, ובעצם נוכחותו הוסיף ביטחון לחבריו ומתח להגנה האדומה. צריך לומר זאת בבירור – זה לא היה משחק טוב שלו, וכל החלודה ניכרה עליו, אבל הצהובים היו מגיעים אחרת אם היה לבוש בבגדים אזרחיים על הספסל.
ובכל זאת, הרבע הראשון נראה בדיוק כמו שני המשחקים הקודמים – הזרים של הפועל תופסים שליטה מוקדמת, מכבי נכנסת לאט לתמונה ומתקשה למצוא סקורר אמין שייקח על עצמו אחריות. הדברים החלו להתאזן רק כאשר תמיר בלאט, חסיאל ריברו, ג'ון דיברתולומאו, רפי מנקו ובמיוחד רומן סורקין הפנטסטי נכנסו. המחליפים הצהובים נראו הרבה יותר טוב משחקני החמישייה הרדומים – למרות שיכולת הקליעה הנמוכה נמשכה. בניגוד למשחק השני, שחקני מכבי התנפלו על הכדורים החוזרים והשיגו הזדמנויות נוספות, והציגו אגרסיביות ונחישות. המעגל חזר במחצית השנייה: החמישייה של מכבי לא תיפקדה, הפועל הפכה, ומחליפי מכבי דאגו לתקן ברבע אחרון חזק.
3 צפייה בגלריה
yk13966294
yk13966294
פרשים מול אוהדים. היערכות לקויה | צילום: עוז מועלם
היא לא הייתה רחוקה, שיחקה טוב יותר ממכבי לאורך רגעים רבים בסדרה, אבל בשורה התחתונה הפועל מסיימת עונה בדיוק באותה צורה כמו הקודמת: הפסד בהיכל מנורה מבטחים במשחק המכריע ואפס תארים. ביחס לשאיפות שלה זה לא טוב מספיק, והתירוצים של המלחמה והעומס זהים לכל הקבוצות בארץ. מה שבאמת ידחוף אותה להנפה יהיה יתרון ביתיות בסדרת הגמר.
אחרי שהכל יירגע, הצהובים עלולים למצוא את עצמם מתחילים מחדש, דווקא אחרי שבנו סגל חזק שרץ שנתיים יחד. בימים האחרונים יצאו דיווחים באירופה לפיהם בולדווין (פנרבחצ'ה), לורנזו בראון (פנאתינייקוס) ואפילו בונזי קולסון (אנאדולו אפס ופנרבחצ'ה) בדרך החוצה, ואליהם צריך להוסיף את ג'וש ניבו שכבר סיכם במילאנו. בנוגע למחליפים, לכו תדעו מי ירצה להגיע לאור המצב (בטח כשהמועדון נקלע לבור כלכלי של יותר מ-40 מיליון שקל). בקיצור, קיץ של סימן שאלה גדול במכבי ת"א. בינתיים הם שוב אלופים.
קלעו למכבי: סורקין 19, ריברו 16, ניבו 14, בראון 12, בלאט 6, בולדווין 5, דיברתולומאו 4, קולסון ומנקו 3. להפועל: אניס 17, גינת ומנפורד 15, הורד 11, אלכסנדר 8, אנגולה 3, טימור 2.