ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות פרויקטור לשיקום חבל הצפון. לתפקיד מונה מנכ"ל משרד התפוצות, אבי כהן סקלי, שיישא בתואר ראש מינהלת מטה היישום לתוכנית הצפון.
גורמים כלכליים ממשלתיים מתחו ביקורת על כך ואמרו כי מדובר בבזבוז. לדבריהם, ההחלטה למנות פרויקטור וגוף מיוחד לשיקום הצפון במקום לנצל את מינהלת התקומה לשיקום הדרום ולהוסיף לה אגף לשיקום הצפון צפויה לעלות לפחות 10 מיליון שקלים בשנה בשל שכר למנהלים, תקציבאים, דובר, הקמת משרדים ועוד. עם זאת יצוין, כי הפרויקטור כהן סקלי עצמו לא יקבל משכורת נוספת.
גורם ממשלתי ציין כי מדובר בדיוק באותם צרכים לשיקום הצפון כמו הדרום: יישובים שלמים נהרסו, שטחים חקלאיים ניזוקו, תשתיות רבות נהרסו, תושבים זקוקים לסיוע גורמי רווחה וסיוע רפואי לנפגעים בנפש. ניתן בין השאר לפרסם מכרזים זהים ומאוחדים לשיקום הצפון והדרום ולחסוך גם בכך בירוקרטיה וכסף גדול.
כזכור, לפי החלטות הממשלה תקציב מינהלת התקומה לדרום יהיה 19 מיליארד שקל לחמש שנים, מהם 5 מיליארד שקל כבר ב-2024. במקביל, לאחרונה אישרה הממשלה תקציב ראשוני של שיקום יישובי גבול הצפון, התשתיות והשטחים החקלאיים שנהרסו בסכום של 6.5 מיליארד שקל.
בראש מינהלת תקומה עומד תא"ל (במיל') משה אדרי. לפני ימים אחדים אמר כי החלטתו לפרוש בקרוב היא סופית ואין בכוונתו לנהל גם את שיקום הצפון. אדרי יחזור למשרה מלאה כיו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית.