התאחדות המלונות בישראל הודיעה אתמול בצהריים על השקת מבצע הנחות ל-182 מלונות ברחבי ישראל. המחירים המיוחדים, עם לפחות 20% הנחה, יהיו זמינים ל-48 שעות בלבד, כלומר עד מחר, יום חמישי בשעה 13:00 בצהריים. ניתן להזמין חופשה לחודשים יוני עד אוגוסט (עד 13.8) כולל סופי שבוע.
למימוש ההטבה העמידה התאחדות המלונות לרשות הציבור מנוע הזמנות דיגיטלי באתר ההתאחדות ובנוסף, יתאפשר לנופשים לממש את ההנחה ישירות באתרי בתי המלון בכפוף למדיניות וזמינות המלונות.
בהודעת ההתאחדות המלונות נמסר, כי "מדובר בקמפיין הנחות ייחודי ששם דגש על ערי תיירות נכנסת ושמתקיים בתקופה הכי חמה של השנה. הוא כולל כ-20 אלף לינות במלונות ברחבי הארץ ובכלל הסוגים, כך שכל אחד יכול למצוא את החופשה המתאימה לו. ההנחה במסגרת הקמפיין תינתן ללא תלות בהרכב הנופשים, סוג החדר או הפנסיון שיוזמן".

בעיקר ת"א וירושלים

העיר תל-אביב מציעה 65 בתי מלון שמשתתפים במבצע ההנחות, יותר משליש מכלל המלונות. ירושלים עם 35 בתי מלון, אילת עם 18 מלונות, 10 מלונות בחיפה והסביבה, 9 מלונות בטבריה וסובב כנרת, ו-9 בתי מלון בים המלח. השאר הם מלונות ברחבי הארץ.
בין הרשתות המשתתפות במבצע: פתאל, ישרוטל, דן, בראון, ישראל קנדה, ורט ישראל, אטלס, איביס, ג'ייקוב ועוד.
בבדיקה שערכנו מצאנו כי ההנחות ניתנות כמובטח. כך למשל, שני לילות לזוג במלון אורכידיאה תל-אביב עולים החל מ-2,448 שקל לאחר הנחה, במקום 3,060 שקל. כמו כן, שני לילות במלון קיסר פרמייר בירושלים לזוג עם שני ילדים עולים לאחר ההנחה 1,600 שקל במקום 2,000 שקל. ארבעה לילות במלון יו קוראל ביץ' קלאב אילת עולים 14,707 שקל לזוג עם שני ילדים, במקום 18,384 שקל לפני הנחה.
יש לציין, כי לצד המבצע שמהווה בהחלט תמריץ מעודד לצאת לחופשה תוצרת כחול לבן בצל העובדה שפחות ישראלים נוסעים לחו"ל, במציאות של המלחמה שנמשכת, הרי שלכאורה בתי המלון בעיר אילת לא ממש היו זקוקים לתמריץ הזה. זאת לאור העובדה כי כבר כעת מדווחים מרשתות מובילות על תפוסה כמעט מלאה באורחים בין 85% ל-90% תפוסה וזה עוד לפני החודשים יולי ואוגוסט שקשה מאוד למצוא חדר פנוי. ניתן לראות כי ברשימת המלונות המשתתפים במבצע המיוחד ל-48 שעות יש 18 מלונות בלבד באילת, ולא מהמובילים בעיר הדרומית.
יחד עם זאת, באשר לתל-אביב וירושלים ,למשל, הרי שמדובר ברשימה גדולה יותר של אופציות לעידוד תיירות הפנים שגם כך הצטמצמה מאוד באזורים ברחבי הארץ. זאת לאור העובדה שאנחנו בהסלמה באזור הצפון, מה שמוריד לאלתר את בתי המלון שם כולל צימרים ובתי הארחה.

אתגר מול הקשיים

סיון דטאוקר, מנכ"לית התאחדות המלונות בישראל, התייחסה אתמול לאתגר שניצב בפני בתי המלון בשל המצב הביטחוני והכלכלי: "למרות הקשיים, אנו גאים בעמידה והתמודדות של התעשייה שידעה לגלות גמישות ולתמוך במאמץ הלאומי לצד קידום התיירות. חשוב לזכור שישנם מלונות רבים שנפגעו כתוצאה מכך שזרם התיירות לישראל פסק לחלוטין, ומשפחות רבות שפרנסתן תלויה בענף זה".
לדברי דטאוקר, "ההתאחדות פועלת כדי לספק למלונות את התמיכה הנדרשת כדי לצלוח את התקופה הזו יחד".
התאחדות המלונות: "ההנחה במסגרת הקמפיין תינתן ללא תלות בהרכב הנופשים, סוג החדר או הפנסיון שיוזמן"