בית המשפט המחוזי בירושלים הפך אתמול את קביעת המפקחת על רישום המקרקעין וקבע כי בעלי דירות בבניין היוקרתי וולדורף אסטוריה לא יוכלו להשכירן ב-Airbnb.
השופטת תמר בר אשר קבעה כי על פי הוראת סעיף מסוים בתקנון הבית המשותף, נאסר על בעלי דירות המגורים להשכיר את דירותיהם לפרקי זמן קצרים, על בסיס יומי, שבועי או אחר. עם זאת, מותרת השכרתן לטווח ארוך, שאינו נופל ממספר חודשים משמעותי.
1 צפייה בגלריה
yk13967872
yk13967872
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בכך התקבל הערעור שהגישה נציגות הבניין בוולדורף אסטוריה ברחוב אגרון ירושלים, באמצעות עוה"ד גד טיכו וחיים בקשי ממשרד כספי ושות', ועוה"ד עילית נבו רפאל.
מדובר בבניין מגורים יוקרתי הצמוד למלון וולדורף אסטוריה, שחלק מהדירות בו נרכשו תמורת עשרות מיליוני שקלים ודמי הניהול שמשלמים בעליהן מדי חודש מגיעים לאלפי עד עשרות אלפי שקלים בחודש.
הערעור נסב על החלטת המפקחת אשר דחתה את תביעת נציגות הבית המשותף ברחוב אגרון 30 בירושלים. זאת תוך קביעה כי לשון התקנון של הבית המשותף הצמוד סובלת גם פירוש המאפשר לבעלי דירות המגורים להשכיר את דירותיהם לטווח קצר, לרבות באמצעות פרסומן באתרי המרשתת של Airbnb ודומיהם. המערערת, נציגות הבניין, טענה כי השכרת הדירות לפרקי זמן קצרים, גורמת נזקים לבית המשותף ומפחיתה מיוקרתו.
ממשרדו של עו"ד בובלי אוריאל המייצג חלק מבעלי הדירות נמסר בתגובה, כי "המפקחת הגיעה לכלל מסקנה ברורה כי הצדדים ידעו והסכימו כי יהיה ניתן להשכיר את הדירות לטווח קצר. ואולם, בית המשפט המחוזי בפסק דינו בערעור, למעשה הפחית עד ביטל כלל משפטי זה וקבע כי התקנון הינו מסמך סגור. לדעת המשיבים שגה בית המשפט בהבחנה זו, הם לומדים את פסק הדין ובוחנים הגשת ערעור לעליון".