במשך שלושה ימים התאפק חיזבאללה ולא שיגר טילים לעבר הגליל המערבי, עד אתמול – במהלך ביקורו בלבנון של השליח האמריקאי המיוחד, עמוס הוכשטיין.
בשעה שהוכשטיין נפגש עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, איש הקשר לחיזבאללה, נורו טילים לעבר יישובי הצפון. חלק מהם נפלו באזור היישוב שלומי, אחת הנפילות גרמה לשריפה. חיזבאללה אף פירסם במהלך הביקור סרטון באורך תשע דקות שבו נראה תיעוד כביכול מרחפן מודיעין שצילם את נמל חיפה, תחנת החשמל, מיכלי נפט, מבני תעשייה של "רפאל", מבנים צבאיים ואתרים נוספים שלטענת הארגון "מזוהים עם גופי ביטחון ישראליים". הסרט לווה בהודעה ש"חיזבאללה מכיר את נמל חיפה הרבה יותר טוב מאשר את נמל ביירות".
במהלך פגישותיו עם נשיא לבנון נג'יב מיקאתי, הרמטכ"ל ג'וזף עאון ונביה ברי, הוכשטיין הגדיר את המצב בין ישראל ללבנון כ"חמור מאד" ו"על סף מלחמה". הוא הודיע להם כי "הנשיא ביידן מזהיר מפני הסלמה שתוביל למלחמה", והוסיף כי "יש דרכים דיפלומטיות לפוגג את המתיחות – בתנאי שהצדדים יראו נכונות לכך".
מקורב לנשיא לבנון אמר אתמול ל"ידיעות אחרונות": “אין שינוי בעמדת חיזבאללה בעקבות הביקור. הארגון מתנה את הפסקת האש בהפסקת הלחימה של צה"ל בעזה".