יותר משמונה חודשים אחרי פרוץ המלחמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את מנכ"ל משרד התפוצות, אבי כהן סקלי, לראש מינהלת מטה היישום לתוכנית הצפון ("פרויקטור הצפון").
כהן מונה לתפקיד בהמלצת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי. שר התפוצות עמיחי שיקלי בירך על המינוי. הפרויקטור הוא סא"ל במיל', רואה חשבון, נשוי ואב לשישה. בעבר שימש כמנכ"ל המשרד לירושלים ומורשת והמשרד לשוויון חברתי ויועץ כלכלי באגף הכלכלי בלשכת מנכ"ל משרד רה"מ.
המינוי מגיע על רקע ביקורת חריפה נגד הממשלה מצד הנהגת יישובי הצפון, שתושביהם נעקרו מבתיהם עם תחילת המלחמה מחשש שחיזבאללה יבצע פלישה דומה לזו שביצעו מחבלי חמאס. רק שלשום הממשלה אישרה להאריך בחודשיים את מתווה פינוי תושבי העוטף, אך טרם החליטה בנושא הארכת מימון המלונות והדירות שאליהן פונו יותר מ-61 אלף תושבי הצפון.
המפונים, שממתינים למעט ודאות, אמורים, נכון לעכשיו, לשוב לבתיהם ב-7 ביולי, עם תום תוקף החלטת הממשלה על מימון המלונות והדירות. במשרד רה"מ התחייבו כי החלטה בנושא תתקבל תוך שבוע, אך נודע כי כמו בפעמים קודמות, הממשלה לא צפויה להעניק לתושבים ודאות ויציבות לטווח ארוך, ותאריך את שהותם לפרק זמן שבין חודש לחודשיים. זאת למרות שאין עדיין צפי להשבת הביטחון לצפון. בממשלה יש מי שעדיין מקווה שחיזבאללה יסכים להסיג את כוחותיו מעבר לנהר הליטני באמצעות דיפלומטיה. עתיד תושבי הצפון, שפוזרו למאות יישובים ומלונות ברחבי הארץ, הוא סוגיה בוערת לקראת 1 בספטמבר, אז אמורים התלמידים להתחיל שנת לימודים חדשה. בעת הזו לא ברור עדיין היכן - בבתי הספר ביישובי מגוריהם, בבתי הספר בערים שבהן נקלטו באוקטובר אשתקד, או בבתי ספר חדשים וזמניים שמוקמים במועצות אזוריות בניסיון להחזיר את התושבים צפונה ולחבר את הקהילות מחדש.