שופט ארגנטינאי (בזכות ההסכם בין היבשות), כוכבים טורקים (בזכות דור צעיר מעולה) ונבחרת גיאורגית (בזכות פלייאוף ליגת האומות דרג ג'). איכשהו, יצא מזה המשחק הטוב ביותר במחזור הראשון של אליפות אירופה. זה בדיוק מסוג המשחקים שכיף איתם בטורנירים גדולים – אף אחד לא מצפה ליותר מדי בגלל שלא מדובר באצולה אירופית, ופתאום מקבלים שתי נבחרות סופר-התקפיות שרק רצו להבקיע כמה שיותר. ה-1:3 הטורקי היה מוצדק, אבל גיאורגיה לגמרי שייכת למעמד.
הנבחרת הטורקית הזו לא הכתה גלים במוקדמות, כך שהמשחק הצליח להפתיע לא מעט אוהדים בזכות ההתפרצות שראו. ארדה גולר (19) מריאל מדריד הוא השם המדובר, והצדיק זאת בשער מדהים ביופיו, אבל זה לא נגמר שם: החלוץ קנאן יילדיז (19), הקשר אורקון קוקצ'ו (23), המגינים מרט מולדור (25) ופרדי קאדיולו (24, תגלית אמיתית), גם קרם אקטורקולו הכישרוני (25), מרכיבים שלד מעולה לשנים רבות. וינצ'נזו מונטלה האיטלקי נתן להם חופש יצירתי, והם שיחקו כדורגל שמח וכיפי. מבית יחסית פתוח, הם יכולים להתקדם לנוקאאוט ולנסות להדהים.
1 צפייה בגלריה
yk13968612
yk13968612
(קילקל למולדור. גולר | צילום: EPA)
המגן הימני מולדור החזיק למשך חלק מהמשחק בשער היפה בטורניר, פצצה מהאוויר לחיבורים, לפני שגולר לקח לו את הבכורה בביצוע מרהיב מרחוק. אקטורקולו ניצל את העלייה של השוער גיאורגי ממארדשוילי להתקפה בניסיון להשוות כדי לדהור מגרש שלם ולכבוש מול שער ריק. לגיאורגיה הגיע יותר מהשער הבודד של ז'ורז' מיקאוטדזה. לישראל הגיע יותר מאשר המאבטחים שאיפשרו כניסה של אוהדים טורקים עם צעיפים שנשאו את דגל פלסטין.
טורקיה: גונוק, מולדור (85 צ'ליק), אקיידין, ברדקג'י, קאדיולו, אייהאן (79 דמיראל), צ'להאנולו (92 אוזג'אן), גולר (79 יאזיג'י), קוקצ'ו, ק. יילדיז (85 אקטורקולו), ב. יילדיז. גיאורגיה: ממארדשוילי, קאקאבאדזה, קברקבליה (85 זיבזיבאדזה), קאשיה, דבאלי, ציטאישוילי (74 לוצ'ושוילי), צ'אקבטאדזה (74 דביטאשוילי), מקוובישוילי (89 אלטונשוילי), קוצ'ורשוילי, קבראצחליה, מיקאוטדזה. (יאיר קטן)