נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש אתמול עם רודן קוריאה-הצפונית קים ג'ונג און במסגרת הביקור ההיסטורי שלו בפיונגיאנג. שני המנהיגים חתמו על הסכם ביטחוני משותף וקים הכריז על "עידן חדש" ביחסים. ברקע ניצבת דאגה במערב מהידוק נוסף של הקשרים בין המדינות שעל שתיהן מוטלות סנקציות. על ארצו של קים בגלל תוכניות הטילים והגרעין שלה, ועל ארצו של פוטין בגלל הפלישה לאוקראינה.
1 צפייה בגלריה
yk13969584
yk13969584
(קים ופוטין בלימוזינה | צילום: Gavriil Grigorov , אי־פי)
זהו ביקורו הראשון של פוטין בקוריאה-הצפונית מאז יולי 2000, שנתו הראשונה כנשיא. עם קים הוא נפגש בשנה שעברה במהלך ביקור מקביל שערך השליט ברוסיה. שתי המדינות אמנם בעלות ברית ותיקות, אבל מאז תחילת המלחמה באוקראינה הן הידקו את יחסיהן. במערב מאשימים שפיונגיאנג מעבירה כלי נשק – טילים ופגזים – עבור המאמץ המלחמתי של רוסיה. אף ששתיהן מכחישות זאת, מהשטח באוקראינה כבר הגיעו ראיות לשרידי טילים שמקורם בקוריאה-הצפונית. במערב חוששים מהתמורה שפוטין עשוי לתת לקים עבור כלי נשק נוספים – ולסייע לו אולי בתוכניות הטילים והלוויינים שלו, באופן שיגביר את האיום הקוריאני על ארה"ב וקוריאה-הדרומית.
פוטין התקבל בכבוד מלכים. עם נחיתתו הוארו לכבודו שלל מבנים בפיונגיאנג. על מלון ריוגיונג הבלתי גמור והלא-מאוכלס שמהווה את אחד מסמלי העיר נצבעו באורות זוהרים המילים בקוריאנית "ברוך בואך פוטין". תמונותיו של הנשיא הרוסי ודגלי ענק של ארצו נתלו על שלל בניינים בבירה, וכשפוטין נחת בשדה התעופה קיבל אותו קים על שטיח אדום. השניים התחבקו פעמיים ו"רבו" מי ייכנס ראשון ללימוזינה שהביאה את פוטין למעון האירוח הרשמי.