הדאבל: הטירוף נמשך

הונגריה היא לא סקוטלנד, וגם שווייץ לא פראיירית. גרמניה פתחה את היורו במשחק מתנה מול הסקוטים שהקפיץ את הציפיות, ואמש הפכה לעולה הראשונה לשמינית הגמר, אבל ה-0:2 על ההונגרים היה פחות מרשים – והיריבות לא יהפכו לנוחות יותר.
גרמניה נהנתה הפעם מהקפטן אילקאי גונדואן, שבישל את הראשון למוסיאלה (כנראה ששופט לא ביתי היה פוסל את השער בגלל דחיפה) והבקיע את השני. הונגריה נראתה טוב יותר מאשר בהפסד לשווייץ, אבל בלי ניצחון על סקוטלנד במחזור האחרון היא תודח בוודאות.
קשה להאמין שהפער בין שני הניצחונות של גרמניה ישנה משהו בטירוף במדינה. אבל בהחלט כדאי להוריד מעט מהאופוריה של המארחת: מעבר לקשיים של החלק הקדמי מול יריבה חזקה יותר, ההגנה עדיין לא עמדה במבחן ממשי בטורניר, וההונגרים הצליחו להביך אותה ולאלץ את מנואל נוייר להציל את המצב.
גרמניה: נוייר, קימיך, רודיגר, טה, מיטלשטאדט, אנדריך (72 צ'אן), קרוס, גונדואן (84 אונדאב), מוסיאלה (72 פיריך), וירץ (58 סאנה), האברץ (58 פולקרוג). הונגריה: גולאצ'י, בולה (75 אדם), פיולה, אורבן, דרדאי, קרקז (75 ז'. נאגי), א. נאגי (64 קליינהייזלר), שאפר, שאלאי (87 צ'ובות), סובוסלאי, וארגה (87 גזדאג).

הדרמה: סנטה קלאוס

זה הטורניר הגדול הראשון של קלאוס ג'אסולה (34), שמגיע אחרי עונה בה ערך חמש הופעות בדארמשטאדט (אחרונה בבונדסליגה), ושוחרר ממנה בסיומה. החותם היחיד שהותיר בקריירה היה אחרי ששבר את עצם הלחי כששיחק בפאדרבורן, וקרא לחייב את כל הכדורגלנים לעלות עם קסדות. אבל באלבניה הוא כבר אגדה. השער הראשון של ג'אסולה בנבחרת, סידר לאלבניה 2:2 מול קרואטיה בדקה ה-95, אחרי שער עצמי שלו.
אלבניה כנראה תודח במשחק הבא. הזרקור עובר לקרואטיה, שחייבת לנצח את איטליה כדי לסיים שנייה, אחרי עוד משחק חלש של הוותיקים.
קרואטיה: ליבאקוביץ', יוראנוביץ', שוטאלו, גבארדיול, פרישיץ' (84 סוסה), ברוזוביץ' (46 מריו פשאליץ'), קובאצ'יץ', מודריץ', מאייר (46 סוצ'יץ'), קראמריץ' (84 בטורינה), פטקוביץ' (69 בודימיר). אלבניה: סטראקושה, הוסאי, ג'ימשיטי, אייטי, מיטאי, רמדאני (85 דאקו), אסלאני, לאצ'י (72 ג'אסולה), אסאני (64 ספרי), בייראמי, מנאי (85 הוג'ה). (יאיר קטן)