תושבי המרכז הביעו אמש דאגה גוברת מפני התפשטות קדחת מערב הנילוס באזורם, לאחר שדווח על עשרה חולים מבת-ים ועד סביון.
"יש חשש אמיתי, קבוצות הווטסאפ גועשות", תיארה מירב לוי, תושבת שיכון דן בתל-אביב, השכונה שבה מתגורר אחד החולים שאושפז במצב קשה. "רוב הבתים כאן הם בתים פרטיים עם הרבה גינות, בריכות לילדים – מקורות מים עם פוטנציאל גבוה למים עומדים. בשלב הזה, אני מצמצמת יציאות והגעה של אנשים לחנות שלי".
תושבת נוספת בשכונה, לימור שוימר, שיתפה כי בגן של בתה בת השלוש הוציאו הנחיה ברורה לא להוציא את הילדים החוצה מלבד שעות הבוקר המוקדמות. "מבחינתי זה מפגע תברואתי שמצריך טיפול מיידי", חרצה.
באיכילוב נכון לאתמול אושפזו שלושה חולים עם קדחת מערב הנילוס - אחד מהם במצב קשה, אחד במצב בינוני-קשה ואחד במצב בינוני. השלושה תושבי צפון תל-אביב ובת-ים. שלושה נוספים טופלו באיכילוב ושוחררו לבתיהם. במרכז הרפואי שיבא בתל השומר מאושפזים עוד שלושה: תושבי רמת-גן, גבעתיים וסביון.
התחלואה השנה החלה מוקדם מהרגיל ומשבר האקלים עשוי להסביר את הופעת המקרים המוקדמת. "היה חורף עם משקעים ואביב חם יחסית”, נימק פרופ' אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי שיבא. “כדי לוודא שאכן קיימת התפרצות, אנחנו צריכים להסתכל על הרמה הכוללת הארצית, לקרוא את דיווחי משרד הבריאות ולראות אם העלייה משמעותית ביחס למקובל".
בתוך כך, המשרד להגנת הסביבה דיווח שלכד יתושות נגועות בקדחת מערב הנילוס ברמת-גן בשבועיים האחרונים. אולם, במשרד הבריאות הבהירו כי לפי הנתונים שבידיהם, "בשלב זה לא נראית מגמת תחלואה חריגה בקדחת מערב הנילוס בישראל". במקביל בעיריית תל-אביב-יפו לקחו אחריות על התחלואה בעיר. "מיד עם היוודע דבר אבחונם של התושבים במחלה, יצאו צוותי הדברה מתוגברים לאזורים שבהם הם מתגוררים, איתרו מספר מוקדי מים עומדים שבהם נמצאו זחלי יתושים וייבשו אותם", מסרו. "במקביל, מתבצעת ברחבי העיר הדברה בבריכות שחייה, מזרקות, תעלות ביוב ומערכות הניקוז".