ישנם מחקרים רבים על מדוזות שבהם החוקרים מנסים לפענח את היצור המסתורי, אבל מחקר שבדק מה הרגישו ועשו מי שנצרבו על ידי מדוזות לא נערך - עד עכשיו.
חוקרים מאוניברסיטת חיפה ומהקריה הרפואית רמב"ם הרימו את הכפפה בתקווה שלא מדובר במדוזה ובחנו את התחושות וההתנהגות של הנצרבים מהאויבת הגדולה של עונת הקיץ. "הממצאים מראים שצריבות של מדוזות משפיעות על כלל הציבור שמגיע לחופי הים בישראל", אומר ד"ר דור אדליסט מאוניברסיטת חיפה, מעורכי המחקר. "רוב הצריבות אינן חמורות ודורשות טיפול מקומי בלבד. צריבת מדוזה יכולה להיות כואבת מאוד, אך גם במקרים היותר חמורים לא דווח על פגיעות לטווח הארוך".
החוקרים ביקשו לבדוק גם את תדירות ועוצמת הצריבות, יעילות דרכי הטיפול בהן, ואת השפעתן על בריאות הציבור בטווח הקצר והארוך. במחקר השתתפו 481 אנשים, מהם 440 מילאו שאלונים ו-41 השיבו לשאלות בחוף.
לפי המחקר, 70% מהנצרבים דיווחו שזו הייתה הצריבה החזקה ביותר שחוו אי פעם, אבל רק כ-3% פנו לבית חולים. בנוסף, נשים דיווחו על רמת כאב גבוהה מזו של גברים (6 לעומת 5 בסולם כאב של 0 עד 10), וגם הגיעו יותר לטיפול רפואי בגלל העקיצות. 77% לא חיפשו עזרה רפואית בכלל, "דבר המוכיח שרוב הצריבות מהמדוזות אינן חמורות", אמרו החוקרים.
מהמחקר עולה עוד כי כי 44.5% מהמשיבים לא נעזרו באמצעי כלשהו לטיפול בצריבה. הטיפול הנפוץ ביותר היה באמצעות אלוורה, כאשר 84.3% דיווחו כי טיפול זה שיפר את מצבם. הטיפול השני בשכיחותו היה חומץ, ששיפר את מצבם של 59.6% בלבד ולעיתים אף החמיר אותו. טיפול באמצעות קרם סולפדיאזין (סילברול) שיפר את מצבם של 95.3% מהמשתמשים.