כאלף בני אדם, רובם יהודים, התאספו אתמול בכיכר העירייה של פריז למחות על האונס המזעזע של הנערה היהודייה בת ה-12 בעיר קוּרבּווּאה שממערב לבירה, ככל הנראה על רקע אנטישמי.
1 צפייה בגלריה
yk13970256
yk13970256
(ההפגנה בפריז, אתמול | צילום: תמר שבק)
אלכסנדרה, תושבת פריז, נשאה שלט שעליו נכתב "בצרפת 2024 ילדונת נאנסת כי היא יהודייה". היא אמרה בדאגה: "יש לי ילדות בגיל הזה, איך נחיה? אנשים צריכים להתעורר ולהבין מה קורה סביבם".
כזכור, הנערה והוריה התלוננו על האונס בידי שלושה נערים בגן ילדים נטוש. ז'וליה, שגם היא הפגינה, אמרה: "היו צריכים להיות כאן אלפי אנשים, אלפי אמהות, מכל הצבעים והדתות. איפה הם?".
עו"ד אלי קורשיה, נשיא ה"קונסיסטואר", המאגד את הקהילות היהודיות בצרפת, אמר ש"מדובר בפשע מזעזע בשני מובנים. הראשון, כי מדובר בילדה בת 12 שהוכתה, נאנסה, צולמה ואיימו על חייה. השני, בגלל שברגע שנודע לתוקפים שהיא יהודייה, הם החלו לעלוב בה ואף אמרו כי הם נוקמים בשם פלסטין. יהודי צרפת חיים מאז 7 באוקטובר באווירה בלתי נסבלת של אנטישמיות".
הנשיא מקרון ביקש בישיבת הממשלה ש"פרק זמן של שיחה בנושא גזענות ואנטישמיות יתקיים בימים הקרובים בבתי הספר. מקורבים לנשיא הוסיפו כי הוא ביקש ש"נאומי שנאה לא יוכלו לחדור אל בתי הספר ולגרום לתוצאות כה חמורות".
נגד שני נערים הוגשו אתמול כתבי אישום ראשוניים בנוגע לתקיפה והאונס. בסך נעצרו שלושה נערים בני 12 ו-13 בחשד למעורבות בתקיפה המינית.