1.

לאוהדי הכדורגל אין חוויה גדולה יותר מלהגיע ליציע ולצפות במשחקים רשמיים במסגרת טורניר ענק כמו היורו או המונדיאל. אולם התענוג הזה עולה כסף ולרוב כסף גדול. בנוסף למחירי הטיסה ובתי המלון שמאמירים לשיאים בימי המשחקים גם הכרטיסים למשחקים יקרים עד יקרים מאוד. לפעמים כמעט צריך ליטול משכנתה כדי לעמוד בהוצאות בעת קיומו של טורניר ענק.
1 צפייה בגלריה
yk13979154
yk13979154
(הגרמנים חוגגים שער מול שוויץ | צילום: EPA-EFE/GEORGI LICOVSKI)

2.

היורו בגרמניה הוא חוויה אמיתית. לצפות במשחקים כמו בין ספרד לאיטליה, גרמניה לשווייץ או אוסטריה שמדהימה את הולנד כבר בשלב הבתים — יכול להגיע להוצאה של אלפי יורו בלי שום קושי. כרטיס טיסה לגרמניה בימים האלה מרקיע מ-800 עד 1,000 דולר, חדר במלון סביר עולה לפחות 200-250 יורו ללילה. כרטיס במקום טוב ביציע בקנייה רשמית יעלה 200-400 יורו ומאתרי אירועי ספורט הרבה יותר. ולזה יש להוסיף כמובן מסעדות, מרצ'נדייז ונסיעות, אף כי ביום המשחק לבעלי הכרטיסים הנסיעה חינם בתחבורה הציבורית.

3.

מחירי הכרטיסים משתנים משעה לשעה במהלך הטורניר באתרים כמו ויה-גוגו. מדובר בהימור גדול יותר מרכישת מניות בבורסה. אם גרמניה לא הייתה מבקיעה ברגע האחרון נגד שווייץ היא הייתה משחקת בשמינית הגמר בברלין נגד איטליה ומחיר כרטיס ממוצע היה מזנק ל-500-600 יורו. ברגע שהתברר שזאת שווייץ הכרטיסים צנחו ל-150-200 יורו. היו שהימרו, קנו ו... הפסידו כסף גדול. אבל גם המחירים הגבוהים לא מרתיעים את האוהדים מחוויה נהדרת. מומלץ גם במחיר של ויתור על החלפת המכונית השנה. ואם אי פעם ישראל תעפיל — חצי מדינה תטוס. בינתיים נותר רק לחלום.