בין מודעות הזעם על חוק הגיוס לצה"ל לנזיפות במי שלבושה אינו צנוע או למשתמשי הסמרטפון רחמנא ליצלן - גילו תושבי שכונת גאולה בירושלים כי הם נקראים למחאה נוספת ונדרשים להיות "נכונים למערכה אדירה". האויב המפתיע התגלה כאחד המאכלים האהובים על יהודים בכלל, וחרדים בפרט ‑ החמין.
הזעם התעורר כלפי הבילוי הנפוץ ביותר בקרב תלמידי ישיבה ‑ התכנסות במסעדות סביב קעריות חמין מהבילות, לרוב בימי חמישי בלילה, המכונה "ליל שישי". במודעות שעליהן חתום "הוועד למען קדושת ירושלים" יוצא הקצף על העסק הפופולרי "טשולנט עולמי", שלטענת המוחים פתוח אחרי השעה 23:00, וזאת בניגוד לעמדת רבני השכונה.
1 צפייה בגלריה
yk13971230
yk13971230
(צילום: שלו שלום)
"הלמאורת פריצים היה מחנינו?!" זעקו המודעות באותיות קידוש לבנה ומתריעות: "זה זמן ועידן שתושבי גאולה ואזור כיכר השבת סובלים מרורות מחנות הפותחת שעריה בכל ליל שישי בשם "טשולנט עולמי" שהפכה למקום בילוי אליה מתקבצים ובאים אספסוף של פרחחים ומשועממים יושבי קרנות, כשההוללות נמשכת עד לפנות בוקר".
במודעה נכתב גם כי רבני השכונה ובתי הדין של העדה החרדית הוציאו תקנה ולפיה על המסעדות ודוכני האוכל לסגור את שעריהן עד 23:00. עוד צוין כי "תקנה זו, המיושמת בערים נוספות כבני-ברק, בית"ר ועוד, נשמרת ונאכפת בכל התוקף מלבד פורץ הגדר עז הפנים שאף מפרסם את מרכולתו בכל מיני אתרים, וכך מגיעים אליו טיפוסים מפוקפקים מכל רחבי העיר, ואף חילונים למהדרין".
במודעה לא צוין מועד ההפגנה, אך מובהר כי "רבותינו הורו כי חובה לשים קץ להפקרות במאורת פריצים זו, וכי על תושבי השכונה לצאת במחאות אדירות, פרטים יבואו".
בחנות הוותיקה לא נבהלים. "הם יכולים להפגין, אבל הם לא יחליטו מתי וכיצד אנחנו נפעיל את העסק שלנו", אומרים מנהליה. "נעשה מה שאנחנו יודעים לעשות כבר שנים ארוכות ונראה גם את הציבור ממשיך להגיע וליהנות".