לא בטוח שהשר לשירותי דת הוא האיש להסגיר בדרך אגב את המשמעות של מלחמה עם חיזבאללה (ואולי גם איראן, זה עוד בדיונים), אבל זה לא שנותרו ממש ברירות: ראש הממשלה מתפקד כהולוגרמה מאופרת, שר הביטחון הפך את פורמט האיום לבדיחה והרמטכ"ל נמצא מרחק ישיבת קבינט מהוצאת גימ"לים באמצעות שתיית גיר. השר מיכאל מלכיאלי זה מה יש ואיתו ננצח, או למצער נשתדל להפסיד פחות.
וכך קרה שבמסגרת קמפיין תיקון הנזקים של "חוק הרבנים", הגיע השר מטעם ש"ס לאולפן "הפטריוטים" בערוץ 14, הבמה שבה אין בעיה שלא ניתן להפציץ. לאחר שקיים את מצוות קיומו הפוליטי - לתבוע את עלבונו של ח"כ אריה דרעי - הגיעה שאלה כמעט תמימה מהפאנליסט ידידיה מאיר, על תפקידו של המיניסטר בימי מלחמה.
מלכיאלי, בלי טיפת ציניות, הוא אדם רציני שהשיב ברצינות: "מאז (7 באוקטובר) אנחנו עסוקים בהרבה דברים שקשורים למלחמה, בהכנה לצערנו גם ל... שלא יהיה בצפון". הפאוזה הזאת לא הייתה בגלל שמלכיאלי שכח מה "יהיה בצפון" שמצריך את כישוריו. המגיש, איתמר פליישמן, טיפוס קצת יותר חד מינון מגל (אולי כי הוא פחות עסוק בעצמו, ייתכן שזה עוזר), הבחין במה שנרמז בין השורות וביקש הבהרה. מלכיאלי, כיאה לנבחר ציבור, לא ברח: הוא הסביר שהמשרד מופקד על שירותי הקבורה ולמרות ש"לא כל דבר אומרים באולפנים", עלינו לדעת ש"צריך להכין את עצמנו לתרחישים גדולים".
דממה הושלכה לכמה שניות. בקהל לא מחאו כפיים. ידידיה מאיר ניסה לזרוק הערה, אבל פליישמן קטע אותו, פנה למלכיאלי, שמע שהוא מתחיל לערבב ואז שאל ישירות: "יכול להיות שתצטרכו לעשות תרחישי קבורה המונית?" מלכיאלי לא חזר על שתי מילות הנפץ אבל גם לא הכחיש אותן: "עושים ישיבות והכנה, לצערנו, לדברים גדולים". אם כן, שרת התחבורה אמרה שהממשלה עושה "דברים מדהימים" והנה גם השר מלכיאלי מדבר על "דברים גדולים". וטוב שכך: מי שיישאר בחיים ידע למי תודה ולמי ברכה.
התחושה הקודרת באוויר לוותה ברגע ספרותי קלאסי: האמת המכוערת – מלחמה עם חיזבאללה פירושה הרבה מאוד אזרחים מתים - צצה דווקא במקום שבו הכי מנסים להדחיק ולגמד אותה. לא פלא שמאיר מיהר להזכיר שגם ב-67' חפרו את גן מאיר בת"א ויותם זמרי קיווה להוריד את מפלס החרדה עם דאחקה ("חיזבאללה צריך להוסיף יותר מקומות"). לא ברור כמה צופים וצופות נרגעו, אבל על הפאנל זה עבד כמו קסם: השאלה הבאה עסקה בנושא כל כך פחות חשוב, שאפשר לקפוץ אליו מהנושא הקודם ולזכות למנוחת עולמים. בלי פאניקה: המשרד לשירותי דת נמצא שם גם בשביל זה.