נבחרת אנגליה היא כמו בבדיחה המפורסמת על ההוא שמתפלל כל יום לזכות בלוטו, עד שאלוהים אומר לו: "אז אולי תשלח טופס פעם אחת?" האנגלים כל כך רוצים לזכות בתואר, אבל בכלל לא מנסים.
מהו מקור הרגש העז שהיא מעוררת? כל דבר שאנגליה עושה מוביל לתגובות קיצוניות, בגלל הפרמייר-ליג, בגלל הכוכבים, בגלל הרומנטיקה. וגם עם ארבע נקודות ומקום מובטח כמעט לגמרי בשמינית הגמר, הביקורות היו ארסיות. ובצדק.
גארת' סאות'גייט כיבה את אנגליה. השיטה לא מתאימה, והחילופים שלו ב-1:1 מול דנמרק היו שערורייתיים, במיוחד של בוקאיו סאקה. אנגליה משחקת באיטיות, וההבדל שלה משאר ענקיות היורו הוא שהיא לא מנסה לשלוט במשחק. הארי קיין משחק קרוב להגנה שלו, אין הנעת כדור, זה כמו לראות מישהו שופך שמפניה לאסלה. גם לשחקנים יש חלק בכך, בעיקר דקלן רייס, שסיפק משחק שקשה לזכור גרוע כמותו משחקן ברמתו. קיין הבקיע רק בזכות טעות בהגנה הדנית, השוויון של מורטן יולמן היה ראוי.
דנמרק: שמייכל, מיילה, אנדרסן, כריסטנסן, וסטרגור, קריסטיאנסן (57 בה), יולמן (82 נורגור), הויביירג, אריקסן (82 סקוב אולסן), וינד (57 דמסגור), הוילון (67 פולסן). אנגליה: פיקפורד, ווקר, סטונס, גהי, טריפייר, אלכסנדר-ארנולד (54 גלאגר), רייס, בלינגהאם, סאקה (69 אזה), פודן (69 בואן), קיין (69 ווטקינס).
הלב

עד הרגע האחרון

לפני המשחק מול סלובניה, סרביה איימה לפרוש מהיורו בעקבות קריאות "להרוג את הסרבים" של אוהדי קרואטיה ואלבניה. נראה היה שהיא באמת מתקרבת לעזיבה, לפני שלוקה יוביץ' קבע 1:1 בתוספת הזמן. לפני כן קיבלנו שער נפלא של המגן הימני ז'אן קארניצ'ניק, שחטף כדור 20 מטרים משערו והתחיל מתפרצת אותה גם סיים
סלובניה: יאן אובלאק, קארניצ'ניק, דרקושיץ', ביול, יאנז'ה, צ'רין, אלשניק (91 ברקאלו), סטויאנוביץ' (76 ורביץ'), מלאקאר (64 סטנקוביץ'), שפוראר, ששקו (76 ויפוטניק). סרביה: ראיקוביץ', ז'יבקוביץ' (82 בירמאנצ'ביץ'), ולקוביץ', מילנקוביץ', פבלוביץ', מלאדנוביץ' (46 גאצ'ינוביץ'), איליץ', לוקיץ' (64 ס. מילינקוביץ'-סאביץ'), טאדיץ' (82 סמארדז'יץ'), ולאחוביץ' (64 יוביץ'), מיטרוביץ'.