אחד הדברים שחסרים לבני המשפחה של גדי מוזס vut החיבוק שלו. "הוא האמין בדו-קיום, באנשים, בטוב שלהם. הוא חסר לנו מאוד", סיפרו עודד ועינב מוזס-אורבך, בנו וכלתו של גדי, בראיון לפודקאסט "הכותרת" של ynet.
את הדיווחים הראשונים על הפלישה של מחבלי חמאס שמעו עודד ועינב בממ"ד של ביתם במושב שדה ניצן, לא רחוק מההורים של עודד בקיבוץ ניר עוז. "ואז ישר, בנוהל, מתקשרים להורים. אמא שלי (מרגלית מוזס, ששוחררה משבי חמאס – ה"כ) אמרה שהיא בממ"ד, מחכה, כאילו שום דבר מיוחד. אבא שלי אמר שהוא בסלון, שותה קפה. הוא אמר משהו כמו 'אה, מישהו אמר שהוא ראה מחבלים, אבל לא מישהו מוסמך. אולי זאת חדירה, אני מחכה להודעה'. באיזשהו שלב אפרת, בת הזוג של אבא שנרצחה מאוחר יותר, כתבה באחת הקבוצות של הקיבוץ שבאו מחבלים, התווכחו עם גדי ולקחו אותו. לגבי אמא, לא ידענו כלום, לא היה קשר".
1 צפייה בגלריה
yk13971066
yk13971066
(גדי ועודד מוזס)
עינב: "בערב אח של עודד קיבל מחבר סרטון שרואים את אמא שלו מובלת בקלאב קאר לתוך עזה. הבנו שהם כולם חטופים". ככל שהזמן חלף הקושי רק גבר. "זה לא רק הבום של 7 באוקטובר, לקח לנו איזה שבוע להתאפס ולהבין מי נרצח ומי נחטף. כבר היה עדיף שיפילו עלינו את השואה הזאת ביום אחד ונבין עם מה מתמודדים, אבל כל הזמן האבל ממשיך לטפטף".
גדי מוזס נולד בחדרה והגיע לקיבוץ ניר עוז לפני 60 שנה במסגרת גרעין של השומר הצעיר. "הוא חי את האדמה ואת הטבע, ובאיזשהו מקום גם העביר את זה לנו", סיפר עודד. "אבא והחברים בקיבוץ היו נפגשים בשישי אחרי הצהריים ושותים כמה בקבוקי יין. באיזשהו שלב הם אמרו 'רגע, אם אנחנו כל כך אוהבים יין וכל פעם קונים – בואו נעשה יין בעצמנו'. אז לפני כ-16 שנה הם הקימו יקב בניר עוז ועשו יין. זה מדהים. היינו מגיעים שלושה דורות לחגיגה שלמה של בציר".
"עודד הוא סוג של 'מינימי' של גדי. הם מאוד דומים, לא רק פיזית, אלא גם באופי שלהם, בהסתכלות שלהם על החיים, בתחומי העניין, באהבות שלהם", אמרה עינב. "הם אוהבים את האלכוהול והיין, הספורט, הטבע וליהנות מהחיים. הם זורמים ואופטימיים. אני חושבת שבגלל זה גם הקשר כל כך חזק. מ-7 באוקטובר, בכל פעם שעודד מרים כוסית הוא מצלם ושולח לאבא שלו, למרות שהטלפון שלו לא אצלו".
שבועיים אחרי המתקפה, מתקבל אות חיים ראשון מאימו של עודד, מרגלית מוזס. "נורית קופר ויוכבד ליפשיץ השתחררו ואמרו שהיא חיה ובסדר. חיכינו וחיכינו והיא השתחררה וזאת הייתה קרן אור. ואז אתה שומע את הסיפורים ומתחיל שוב החשש, מה אנשים עברו ועוברים – וזה היה אחרי 50 יום", סיפר עודד.
בינתיים, הם מבקשים להדגיש לגדי שהם לא מוותרים לרגע. "תדע שאנחנו נלחמים עם כל עם ישראל עד שאתה וכל החטופים תחזרו. אנחנו לא ננוח לרגע עד שאתם תחזרו אלינו. אנחנו מבקשים שתחזיק מעמד, תעשה הכל בשביל להחזיק מעמד – אנחנו פה נילחם בשבילך. אתה יודע כמה אנחנו אוהבים אותך, אנחנו לא נוותר עליך".
"הכותרת" – פודקאסט החדשות היומי של ynet בסדרת שיחות שבועית עם משפחות החטופים. בין הדאגות והפחדים לחלומות והתקווה, ועם ההתמודדות היומיומית של אלו שמחכים ליקיריהם שישובו. ניתן להאזין לכל הפרקים בסדרה, ולשאר פרקי הכותרת, באתר ובאפליקציית ynet, בספוטיפיי, באפל פודקאסט ובכל אפליקציות הפודקאסטים.