מניית ויקטורי צנחה ביום המסחר האחרון בבורסה בתל-אביב (יום חמישי) ב-8.8% לאחר שנודע על כוונת רשות התחרות להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד אייל רביד מנכ"ל ובעלי הרשת, בחשד לעבירה על חוק המזון. בסך הכל בתוך יומיים ירדה המניה בכ-16%.
דירקטוריון ויקטורי "התגייס" לתמוך במניה של הרשת, שנסחרת בבורסה לניירות ערך, ולבצע רכישה עצמית של המניות בהיקף של 10 מיליון שקל. רכישה עצמית ניתן לפרש גם כמסר מרגיע של החברה כלפי המשקיעים, ולפיו החברה מביעה אמון בחברה וכפועל יוצא במנכ"ל.
1 צפייה בגלריה
yk13971661
yk13971661
(צילום: יריב כץ)
יש לציין כי החשדות נגד רביד מתבססים גם על שיחות טלפון שביצע והקליט במכשיר הסלולר שלו. בסמכות הרשות ועל פי צו שניתן לבקשתה מבית המשפט – אפשר לתפוס את הטלפון הסלולרי והמחשבים שלו ושל חשודים.
לפי הערכות, הרשות האזינה להקלטות שיחות של רביד שבוצעו מאז 2021 וסיפקו לה לכאורה חומרי הרשעה נגדו.
במקביל, נודע כי אתמול הוגשה לבית המשפט בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה והדירקטורים בה, כאשר לטענת העותרים הם התוודעו רק בעקבות הודעת רשות התחרות על כוונתה להגיש כתב אישום נגד אייל רביד.
לטענתם, ויקטורי ידעה על כוונת הרשות לפתוח בהליכים נגדה והייתה צריכה ליידע את הציבור. עוד הם טוענים כי הנזק שנגרם להם מוערך ב-15 מיליון שקל.
רביד חשוד, לכאורה, בהפרת חוק המזון ובהסדר כובל, בכך שניסה להשפיע דרך ספקים: שסטוביץ, ד"ר פישר ובית השיטה על מחיר מוצריהם אצל המתחרים. בנוסף הוא חשוד כי ביצע תיאום עם מתחרים אחרים, רשת יוחננוף וסופר ברקת, לגבי מבצעי מחיר. העונש על עבירות של הסדר כובל עלול לגרור מאסר.
גם סמנכ"ל הסחר של רשת יוחננוף חשוד בעבירה על חוק המזון ואיתן יוחננוף, מנכ"ל ובעל השליטה, חשוד בעבירה קלה יותר של "אחריות ניהולית". מניית יוחננוף ירדה ביום המסחר האחרון בצורה מתונה ב-1.24%.
תגובת באי כוחו של אייל רביד: "אנו משוכנעים שלא דבק כל רבב במעשיו, וחדורי אמונה שלאחר השימוע תשתכנע הרשות שאין מקום להעמידו לדין".
הפרשה הזו חשפה את העובדה שבחלק מרשתות השיווק, למרות ההצהרות כי הן פועלות לטובת הצרכן, הרי שבפועל הן דחפו לעליות מחירים.
כמו כן נחשף בגלוי היריבות בין הרשתות לבין עצמן, בעיקר ויקטורי מול רמי לוי ויוחננוף שאותם כינה "מחבלים".