עשרות אלפי סוחרי רכב בארצות-הברית ובקנדה נאלצו בסוף השבוע לחזור לכתיבת חוזים ידנית ולחישובים פיננסיים על הנייר, לאחר שפריצת סייבר גדולה השביתה כליל את התוכנה שבה הם משתמשים. לפי הערכות, נזקי הפריצה נוגעים לפחות למאות אלפי לקוחות.
המתקפה על CDK Global, ספקית התוכנה המאגדת את רוב הפעילות בתחום מכירות הרכב בארה"ב ובקנדה, החלה ביום רביעי שעבר וסיבוב נוסף שלה אירע למחרת. לשתי המתקפות הייתה השפעה משתקת מיידית על כל התעשייה – שהגיעה למכירות של 1.2 טריליון דולר בשנה שעברה רק בארה"ב. CDK הזהירה את הסוחרים כי הטיפול בפריצה ישבית את מערכותיה למשך מספר ימים.
המוצר של החברה – חבילת תוכנות המכונה "מערכת ניהול סוכנויות", DMS – מכסה כמעט כל אלמנט בעסקים היומיומיים של קמעונאי הרכב: החל ממימון וביטוח, דרך ניהול מלאי וחלפים, וכלה במכירות ותיקונים. כיוון של-DMS כמעט שאין מתחרים – היא חולשת על רוב השוק. התוצאה היא, שמסוף השבוע שעבר הענף כולו בכאוס: מכוניות שהוזמנו לא מגיעות לבעליהן, תיקונים לא מבוצעים בהיעדר חלקים, וחוזים נחתמים בלי רישום דיגיטלי. בחלק מן הסוכנויות דיווחו כי עובדים במחלקת הכספים נאלצו "לנחש" את האשראי של הלקוחות, בהתבסס על "כל מידע שהם יכולים לאסוף".