כשהידיעות על אפשרות של מלחמה כוללת בצפון הולכות ומתגברות, לא צריך יותר מדי כדי להעלות את מפלס הלחץ בציבור, שגם ככה מרקיע שחקים. ההתבטאות של שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה שאחראית על ניהול מערכת החשמל הארצית ("חיזבאללה יכול להפיל בקלות את רשת החשמל בארץ. אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי-אפשר יהיה לגור בישראל") בטח לא תרמה להרגעת האזרחים, שרבים מהר הסתערו על רשתות החשמל והצטיידו בגנורטורים ביתיים.
האפקט של האזהרה החריגה דומה למה שהתרחש בסוף חודש ינואר, כשמייל ממשרד המשפטים הופץ ובו נכתב שיש להיערך לתרחיש של ימים ללא חשמל. גם הפעם הישראלים המודאגים הגיבו בריקון כמעט מוחלט של מלאי הגנרטורים ותחנות הכוח – והמכירות שוברות שיאים.
לירון כץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי ברשת מחסני חשמל, מתאר את הטירוף: "נכון לשעת סגירת החנויות ביום שישי נרשמה עלייה של 108% בהיקף המכירות של גנרטורים ותחנות כח חשמליות בהשוואה לשבוע שעבר. במהלך היום נמכרו 952 תחנות כוח ו-820 גנרטורים, בדומה לשיא המכירות שנקבע לאחר נאום נסראללה במארס האחרון, שבו הצהיר כי הטילים שברשותם יכולים להגיע עד אילת".
על פי "מחסני חשמל", נותרו בסניפי הרשת פחות מ-100 יחידות של גנרטורים מושתקים והיברדיים משולבי גז שנמכרים ב-3,000-4,000 שקל, ועוד כ-1,000 יחידות ברמת מחיר של בין 800 ל-2,000 שקל. סניף חיפה ריכז את היקף המכירות הגבוה ביותר ואחריו ת"א, הקריות, ראשל"צ ואשדוד.
אם בגלים קודמים כ-15% מההזמנות בוצעו באתר הסחר והיתר בחנויות, הרי שביום שישי האחרון היקף ההזמנות באתר הגיע ל-50%. הדבר מצביע על כך שאנשים רבים הגיעו לחנויות והתלבטו, וברגע שבו הגיע הטריגר הנכון הם כבר ביצעו את הרכישה באופן מקוון.
העסקה הגדולה ביותר שנרשמה הייתה של בעל נכס בת"א, שרכש לדיירי הבניין שלו 18 יחידות של תחנת כוח חשמלית, שניתנת להטענה עם פאנלים סולאריים, בשווי של כ-90 אלף שקל.
"ביום ראשון אנחנו פותחים חמ"ל בכל עשרת המרלו"גים שמפעילה החברה ברחבי הארץ על מנת לנהל את אופרציית ההפצה של המוצרים ללקוחות, כך שכל מי שרכש ביום שישי יקבל את המוצר במהלך יום ראשון ומי שרכש במוצ"ש יקבל אותו במהלך יום שני", הסביר כץ.
גם בקבוצת המילטון, יבואנית המותג ANKER, מדווחים על ביקושים רבים לתחנות כוח ביתיות, ואף החלו בחידוש מלאים. אפי אהרוני, מנכ"ל הקבוצה, אמר: "אנחנו חווים בימים אלה גל שני של ביקושים גבוהים לתחנות הכוח הביתיות מאז פרוץ המלחמה. מדובר בעלייה חדה ביותר בביקושים, אשר נובעת מחשש אמיתי וגדול יותר ממלחמה ומהפסקות חשמל ארוכות. לאחר שאזלו המוצרים, דאגנו לחדש ואף להגדיל את המלאי, ולספק לחנויות דגמים שונים של תחנות כוח ביתיות שיכולות לתת מענה נוח ומתאים למשפחות רבות שירצו להטעין מספר מכשירים בו-זמנית. בתחנת הכוח הביתית של ANKER יש בנוסף גם תאורת חירום, מה שמספק מענה טוב ונוח יותר".
ניר כהן, נשוי ואב לשלושה מראשל"צ, שרכש גנרטור בעקבות דבריו של מנכ"ל נגה, שיתף: "השקט הנפשי של אשתי והילדים שווה את זה, במיוחד כשאני במילואים. הפעם לא היססתי. מיהרתי להצטייד בגנרטור ביתי מחשש שמהפאניקה שוב לא יישארו גנרטורים במלאים, כמו שידענו בסבב הקודם, בעיקר סביב האיומים של איראן.".
אסף לוי, נשוי ואב לשלושה מת"א: "התייעצתי עם חבר שקנה והחלטתי ללכת על הגנרטור ההיברידי שמשלב בין דלק לגז, מה שמבטיח עבודה רציפה של הגנרטור למספר ימים ללא תלות באספקת הדלק. המחיר קצת יקר, 3,500 שקל, אבל זה לכל החיים".
ניר כהן מראשל"צ: "השקט הנפשי של אשתי והילדים שווה את זה, במיוחד כשאני במילואים. הפעם לא היססתי. מיהרתי להצטייד בגנרטור ביתי מחשש שהמלאי ייגמר"