"להיות לוחם זה לא פשוט, באמת שלא", כך כתב לפני כארבע שנים רב-סמל במיל' עומר סמדג'ה (25), שנהרג מפגיעת פצצת מרגמה במסדרון נצרים.
במהלך שירותו הצבאי, שיתף עומר בתחושות שלו כלוחם בפוסט בפייסבוק. "זה לקום בבוקר, כל בוקר, ולסדר את המיטה באותה צורה", כתב לפני ארבע שנים, ב-15 ביוני. "זה לשמור שעות על גבי שעות במקומות הכי נידחים בארץ. זה לישון 5 שעות בלילה במקרה הטוב ולא לישון בכלל במקרה הרע. להיות לוחם זה ללמוד שהנשק והקפה השחור הם החברים הכי טובים שלך". את דבריו חתם: "להיות לוחם זה לא קל, באמת שלא. אבל בלי לחשוב פעמיים, זה הדבר הכי טוב שבחרתי לעשות!"
3 צפייה בגלריה
yk13972273
yk13972273
(עומר סמדג'ה ז"ל)
עומר ז”ל, ששירת בעזה במילואים, הוא בנם של ליאת ואורן סמדג'ה, המדליסט האולימפי מאולימפיאדת ברצלונה 1992 ומאמן נבחרת הגברים של ישראל בג'ודו. ביום חמישי האחרון, היום שבו נפל, ציין אורן סמדג'ה את יום הולדתו ה-54 - ובבוקר עומר עוד שלח לו "מזל טוב". אחרי מסיבת יום ההולדת שערכו לכבודו חבריו הקרובים, ולפני שנודע לו על נפילת בנו, כתב הג'ודוקא: "תודה לכל המברכים, אמן כולם יחזרו הביתה, עם ישראל חי". עומר ז״ל התגורר בנתניה ועבר עם המשפחה ליישוב הסמוך גנות הדר.
"שמענו מהמפקדים מה באמת קרה שם, ראינו מפקד שבאמת שבור וכאוב", אמר האב אורן בהלוויה. "פה מהמקום הזה אני אומר לכם החיילים - תרימו את הראש, תמשיכו כמה שיותר חזק, תמשיכו להגביר ואל תעצרו עד שננצח. זה המסר שלי לכל מי שנמצא בלחימה הזו. עם ישראל חי".
אמו ליאת נפרדה: "היינו כל כך גאים בך שנלחמת ועמדת על שלך וניצחת וסיימת שירות מלא. כשנקראת למילואים, חששנו מאוד. הבטן התהפכה, ביום שני יצאת דרומה אחרי שהיית באפטר בבית, הייתה לי תחושה מאוד רעה. כל יום סימסתי לך וביקשתי אות חיים. היית אמיץ וגיבור ונפלת כאמיץ וגיבור. אני מבקשת ממך סליחה, אנחנו מצדיעים לך בן יקר ואהוב שלנו. מי ייתן ומותך לא יהיה לשווא. תמשיכו בכל הכוח עד הכרעה מוחלטת, האור חייב לנצח את החושך".
ב-2019 נמצא עומר סמדג'ה ז"ל על ידי עמותת "עזר מציון" מתאים לתרומת מח עצם של חולה בלוקמיה. בעקבות כך הגיע עומר לבית של העמותה, תרם מח עצם והציל את חייו של החולה.
3 צפייה בגלריה
yk13972159
yk13972159
אורן וליאת סמדג’ה על קברו של בנם | צילום: שאול גולן
"אחת ההחלטות המשפחתיות הכי חשובות שקיבלנו הייתה לגבי הבן הבכור שלי, עומר, שילך לגיוס קרבי משמעותי בצה"ל", סיפר בעבר אורן סמדג'ה. "לעומר יש בעיות קשב וריכוז, והוא למד בבית ספר לחינוך מיוחד. למרות זאת, החלטנו בבית יחד איתו, שהוא יעשה מה שהוא יוכל כדי לשרת את המדינה בצורה מכובדת".