הפרת זכויות, התעמרות, אי-תשלום עבור שעות עבודה נוספות ועבור עבודה בשבתות וחגים – אלו הם האישומים שבגינם ייאלץ משרד ראש הממשלה לשלם פיצויים לשלושה עובדים לשעבר במעון.
בית הדין האזורי לעבודה בירושלים פסק עד כה לא ננקטו צעדים חריפים נגד המדינות המכירות, ובממשלה ישנו וויכוח על הצעד הבא כי משרד רה"מ ישלם פיצויים בסך כולל של כ-900 אלף שקל לאהרון נאור, יאיר יצחק ויוסף ג'ו קורסון. השניים הראשונים עבדו במעון בין 2015 ל-2021, והשלישי, שהיה שף המעון, עבד בו בין 2015 ל-2020. בית הדין בראשות השופטת שרה ברוינר ישרזדה, קבע את הפיצויים הבאים: קורסון יקבל 380 אלף שקל, יצחקי יקבל 265 אלף שקל ואהרון נאור יקבל 250 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
yk13972812
yk13972812
(שרה נתניהו וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: יריב כץ)
כפי שפורסם בהארץ, נאור ויצחקי טענו להתעמרות קשה ולהתנכלות מצד הממונים, עד כדי כך שהפכו ל"עבדים מודרניים". נאור אף סיפר כי נדרש פעמים רבות לנסוע לביתה הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה, להעביר מזון ולבצע עבודות גינון וניקיון בבריכה, בניגוד לנהלים. יצחקי, שהגיש שני מכתבי התפטרות אך שוכנע להישאר, הצטרף לתביעה וציין שהמקרים שתיאר הם רק קצה הקרחון בשל הסכמי סודיות שעליהם חתמו.
שף המעון לשעבר טען כי נדרש לבשל לאירועים פרטיים שאירחו בני משפחת נתניהו במעון, וכי הורשה לסיים את המשמרות רק לאחר אישורה של רעיית רה”מ, שרה נתניהו. הוא טען בנוסף כי עבד שישה ימים בשבוע ללא תוספת תשלום על שעות נוספות ועבודה בשבתות וחגים. הוא סיפר על עומס עבודה עצום, וטען שהיה צריך להגיש ארוחות לבני המשפחה ולפנות את הכלים שלהם.