השף

משולש קטלני

3 צפייה בגלריה
yk13972552
yk13972552
(רונאלדו ואני | צילום: Kevin C. Cox/Getty Images)
מה יותר מוזר? 1. השער העצמי של סאמט אקיידין. 2. העובדה שכריסטיאנו רונאלדו חיפש רק לבשל. 3. חוסר ההיערכות של המאבטחים. אל תשלחו תשובה, אין חולצה ותקליט.
הסגנון הפתוח של טורקיה עזר לפורטוגל להשיג 0:3 וכרטיס לשמינית הגמר, במשחק שנעצר שוב ושוב בגלל פריצות אוהדים שרצו סלפי עם רונאלדו (והיה גם מי שהצליח). רונאלדו פירגן לברונו פרננדש, ברנרדו סילבה כבש ראשון, ואקיידין גילגל לרשת שלו אחרי אי-הבנה עם השוער – בקיצור, לא היה משעמם.
המצב של טורקיה עדיין טוב, והיא פייבוריטית מול צ'כיה, כשהיא מקווה שארדה גולר שנכנס אתמול כמחליף יהיה כשיר. המצב של פורטוגל יותר טוב אחרי שרוברטו מרטינס הבין שאין טעם לשחק עם שלושה בלמים.
3 צפייה בגלריה
yk13972545
yk13972545
צילום: KENZO TRIBOUILLARD / AFP
טורקיה: באיינדיר, צ'ליק, ברדקג'י, אקיידין (75 דמיראל), קאדיולו, אייהאן (58 יוקסק), צ'להאנולו, קוקצ'ו (46 יאזיג'י), אקגון (70 גולר), אקטורקולו (58 יילדיז), יילמאז. פורטוגל: קוסטה, קאנסלו (69 סמדו), פפה (83 א. סילבה), דיאש, מנדש, ויטיניה (88 ז'. נבש), פאליניה (46 ר. נבש), פרננדש, ב. סילבה, לאאו (46 נטו), רונאלדו.
ההיסטוריה

סגנון חזה

הנקודה ההיסטורית של גיאורגיה ב-1:1 מול צ'כיה אתמול הגיעה לה. מחצית ראשונה טובה מאוד, התעלות של השוער גיאורגי ממארדשוילי, התגוננות מצוינת כשצ'כיה השתלטה על המשחק. ככה צריך לבוא ליורו ראשון, בלי להתבייש או לחשוש.
השופט הגרמני דניאל זיברט, ששימש ללא צורך כממטרת צהובים, היה זקוק ל-VAR כדי להעניק פנדל לגיאורגים, אותו ז'ורז' מיקאוטדזה הפך לשערו השני בטורניר. מלך השערים של היורו הקודם (5), פטריק שיק, השווה בפוקס עם החזה, אבל צ'כיה לא הייתה יצירתית מספיק כדי להפוך.
3 צפייה בגלריה
yk13972546
yk13972546
צילום: INA FASSBENDER / AFP
גיאורגיה: ממארדשוילי, קאקאבדזה, קברקבליה (81 גבלסיאני), קאשיה, דבאלי, ציטאישוילי (62 לוצ'ושוילי), קוצ'ורשוילי, מקוובישוילי, דביטאשוילי (62 צ'אקבטאדזה), קבראצחליה (81 לובז'נידזה), מיקאוטדזה (88 קביליטאיה). צ'כיה: סטאנק, צופאל, הולש, הראנאץ', קרייצ'י, ד. יוראסק (81 שבצ'יק), פרובוד (81 באראק), סוצ'ק, צ'רני (55 מ. יוראסק), הלוז'ק (55 לינגר), שיק (68 חיטיל).
הקצב

תיקו - ומעלה

צרפת צריכה לראות את עצמה מאוכזבת: היא שלטה יותר במשחק, ובמשך רבע שעה באמצע המחצית השנייה הפעילה לחץ רציף על השער ההולנדי, בעיקר בזכות ההתרוצצות הבלתי פוסקת וההשתלטות של קאנטה על כל כדור חופשי בכל מקום על המגרש. חוש הריח לשערים של צרפת ישב על הספסל, וגריזמן (וגם תוראם או המחליף ז'ירו) לא הצליחו למלא את נעליו הענקיות של אמבאפה.
גם הולנד צריכה לראות את עצמה מאוכזבת: הטקטיקה ההססנית של רונלד קומאן מנעה מהכישרון ההולנדי לנסות ולהעז יותר מול הגנה צרפתית לא בטוחה בעצמה ולא מאורגנת, ובכל פעם שהעזה, סיכנה. גם הגול שכבשה נפסל בהחלטה גבולית.
זה היה אחד ממשחקי התיקו אפס היותר-טובים. קצב מעולה, אווירה של גמר גביע עם עידוד בלתי פוסק של שני מחנות האוהדים, באצטדיון קומפקטי ונדיב לכדורגל. התיקו מעלה את שתיהן כמעט בוודאות. ואף אחד מהן לא יכולה לראות את עצמה באמת מאוכזבת.
הולנד: ורברוחן, דומפריס, דה פריי, ואן דייק, אקה, סחאוטן (73 ויינאלדום), ריינדרס, פרימפונג (73 חירטראודה), גאקפו, סימונס (73 פירמן), דפאי (79 וחהרוסט). צרפת: מניאן, קונדה, אופמקאנו, סאליבה, הרננדז, קאנטה, צ'ואמני, ראביו, דמבלה (75 קומאן), גריזמן, תוראם (75 ז'ירו). (זאב אברהמי, לייפציג)
ההדחה

עשו את המינימום

פולין הפכה ביום שישי למודחת הראשונה מהטורניר, עם הפסד 3:1 לאוסטריה בעוד הופעה גרועה. על הנייר מדובר בנבחרות פחות או יותר שוות, סוג של ראש לשועלים באירופה, אבל במציאות אוסטריה משחקת כדורגל כיפי וטכני, ופולין – כמו בכל טורניר גדול בעידן רוברט לבנדובסקי, ולא משנה המאמן – מוציאה מעצמה את המינימום. החלוץ החלים בזמן ועלה מהספסל להופעה ראשונה בטורניר הנוכחי, אבל לא היה רלוונטי וכמעט לא קיבל כדורים.
הקישור האדיר של אוסטריה, עם מרסל סאביצר, קונרד ליימר ובעיקר כריסטוף באומגרטנר, ביטל את פולין ויזם התקפות, וגם השוויון המקרי של קשישטוף פיונטק לא הרס את המומנטום. הבלם גרנוט טראונר נגח את הראשון, והמצטיין מרקו ארנאטוביץ' פתח רגליים בסטייל בדרך לשני וכבש בעצמו בפנדל את השלישי.
פולין: שצ'סני, פרנקובסקי, בדנארק, דוידוביץ', קיביור, זאלבסקי, סליש (75 גרוסיצקי), זיילינסקי, פיוטרובסקי (46 מודר), פיונטק (60 לבנדובסקי), בוקסה (60 שבידרסקי). אוסטריה: פנץ, פוש, טראונר (59 דאנסו), לינהארט, מוונה (63 פראס), זייוואלד, גריליטש (46 וימר), ליימר, באומגרטנר (83 שמיד), סאביצר, ארנאוטוביץ' (83 גרגוריטש).
ההתאוששות

רומן אוקראיני

אוקראינה פגשה עד כה שתי יריבות נחותות ממנה, אבל חטפה שלישייה מרומניה ושלשום הייתה זקוקה למהפך כדי להכניע את סלובקיה.
איבן שראנץ כבש במחצית הראשונה. אוקראינה נכנסה לפאניקה, אבל למזלה מיקולה שפארנקו לקח אחריות במחצית השנייה עם שער ובישול למחליף הנהדר רומן יארמצ'וק.
סלובקיה: דובראבקה, פקאריק, ואברו, שקריניאר, האנצקו (67 אוברט), לובוטקה, קוצקה, דודה (60 בנש), שראנץ (87 סאוור), הראסלין (67 סוסלוב), בוז'ניק (60 סטרלץ). אוקראינה: טרובין, טימצ'יק, זבארני, מטביינקו, זינצ'נקו, שפארנקו (92 טאלוביירוב), בראז'קו (85 סידורצ'וק), סודאקוב, ירמולנקו (67 זובקוב), מודריק (85 מלינובסקי), דובביק (67 יארמצ'וק).