שחיינית ישראלית עם ארבע מדליות זהב באליפות אירופה אחת, כשבניצחון האחרון חברתה לנבחרת מסיימת במקום השני ולוקחת את הכסף, בתחרות שבה ישראל מדורגת במקום השני בטבלת המדליות. תענוג.
אמנם שחיינים בכירים רבים ויתרו על אליפות אירופה בבלגרד לטובת ההכנות לאולימפיאדה, אבל לשם כך הומצא המשפט – אי-אפשר להתחרות נגד מי שלא נמצא, ומעבר לכך, התוצאות עצמן מצוינות ומראות התקדמות משמעותית של הענף בארץ. המשלחת הישראלית, בראשות אנסטסיה גורבנקו הנפלאה (20), מציגה יכולת גבוהה ומבטיחה לקראת פריז, שם המטרה תהיה להתברג בגמרים ואולי אפילו להשיג מדליה היסטורית, ובינתיים שולטת במים הסרביים.
1 צפייה בגלריה
yk13971490
yk13971490
(גורבנקו ופולונסקי אחרי הגמר. שש מדליות למשלחת | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
גורבנקו, שזכתה ב-400 מטר מעורב, השלימה דאבל עם ניצחון בחצי המרחק בזמן של 2:09.75 דקות. זו הפעם השלישית שבה היא מוכתרת כאלופת אירופה במשחה הזה, אחרי 2020 ו-2022, וכאמור, זהב רביעי בתחרות אחרי שגם הייתה חלק ממשחי השליחים 200X4 חופשי ו-100X4 מעורב מיקס.
הבונוס הגיע בדמותה של לאה פולונסקי בת ה-22, ששיפרה ביותר משנייה את שיאה האישי (2:11.18), זכתה במדליית הכסף וקבעה את הקריטריון האולימפי – מעט לפני שגם אחיה, רון פולונסקי, עשה זאת. השחיין בן ה-23 פולונסקי סידר נסיעה משפחתית לפריז כשקבע את הקריטריון באותו המשחה לגברים, עם שיא ישראלי חדש של 1:57.01 דקות. פולונסקי סיים ראשון בחצי הגמר, מה שהופך אותו לפייבוריט לזהב הערב בגמר, יום הנעילה של התחרות.
לארבע מדליות הזהב ומדליית הכסף הצטרפה אתמול אחת מארד שהשלימה שישייה ישראלית. האחראי להישג היה כריס פיצ'וגין בן ה-22, שלא נרתע מהתנאים (הבריכה נמצאת תחת כיפת השמיים ובמהלך הגמר ירד גשם) וסיים שלישי ב-50 מטר חזה, עם שיא ישראלי חדש של 27.02 שניות.
עוד במהלך סוף השבוע, נבחרת השליחים 100X4 חופשי מיקס החמיצה במאית אחת את מדליית הארד שהשיגה לבסוף גרמניה, לאחר שסיימה עם תוצאה של 3:27.02 דקות, שיפור של כמעט שתי שניות לשיא הישראלי. יואב רומנו שחה ראשון (49.92), אלכסיי גליבינסקי שני (48.44), גורבנקו זינקה שלישית (53.93) ואנדי מורז רביעית (54.73). גם מיכאל לייטרובסקי היה קרוב למדליה, כשסיים רביעי ב-50 מטר גב עם זמן של 24.76 שניות – הפעם השנייה ברציפות שבה הוא מסיים רביעי במשחה הזה באליפות אירופה.

כדורסל: שוק סוער

הפורוורד עוז בלייזר (31, 1.99) עזב את הפועל ירושלים אחרי שנתיים, וסיכם בהפועל ת"א. הוא צפוי להיות שחקן החיזוק השלישי של הפועל ת"א הקיץ, אחרי ג'ו רגלנד וגיא פלטין, ובקבוצה כבר פנו לגארד האנטר הייל מפרומיתאס היוונית.
עוד שחקן שעוזב את ירושלים אחרי שנתיים הוא ליוואי רנדולף, שצפוי לחתום במכבי ת"א וכתב לאוהדים ברשתות החברתיות: "אני מקווה שכולכם תוכלו להבין שלשחק ביורוליג הייתה המטרה שלי זמן רב". לעומת זאת, ספידי סמית' האריך את החוזה בירושלים.
אחרי שעזב את הפועל חיפה, גיא גודס חזר להפועל חולון, שאותה הוביל לאליפות לפני שנתיים. חיפה מינתה במקומו את אלעד חסין. (אפרת עמורבן, סתיו איפרגן)
כדורגל ישראלי. כארם זועבי סיכם לארבע שנים בריו אבה הפורטוגלית, שצפויה לשלם להפועל ירושלים 900 אלף יורו עבור החלוץ בן ה-18.