בן אל תבורי חושף את הכאבים הכי אינטימיים ובוכה. בוכה בכי תמרורים. בוכה בכי רמזורים. בוכה כביש החוף, דמעות שוטפות ת'נוף.
ואתה רוצה להתמסר. כי המון צער מטפס עם חבלים ממעמקי הנפש שלו. פוסט טראומה, ומאניה דפרסיה, וחרדת נטישה, והתפרצויות והרס עצמי. ובכל זאת, לפני שאתה מרשה לעצמך להתפרק איתו – תכף זה יבוא, ובגדול - עם חצי עין חשדנית אתה סוקר את פני השטח. מגשש כזה. זה נטו מהלב, כן? פרץ הווידויים מקרקעית הנפש היה רלוונטי גם אם סטט-בוי וג'ורדליש ואורות התהילה היו עדיין שם?
כי בראש, מה לעשות, עוד יושבים אי אילו פלאשבקים מהעשור האחרון: המריבות עם אבא שימי, הקלטות המביכות, המנומרים והפרוות שלבש. דברים קשוחים.
וחוץ מזה, אנחנו, הישראלים, לא פותחים את הלב כל כך מהר. עשו עלינו מספיק סיבובים. ודמעות של יח"צ. אנחנו לא מחלקים את האמפתיה שלנו חינם. לכאבים של בן אל צפוי מסע קטן בדרך ללב שלנו. עד שנבכה איתו.
כל זה קורה ב"אולפן שישי" של ערוץ 12. אחרי שנתיים של שתיקה בן אל מתייצב לריאיון אצל איתי סגל, עם טונות של אשמה וחרטה. כזו שהולכת אחורה עד "אני מתחרט שנולדתי".
אנחנו, בלית ברירה, המשכנו בחיינו. אבל מסתבר שאחרי שהצמד המפורסם התפרק, ובזמן שסטטיק המציא את עצמו מחדש, בן אל נשאר לבד. "כולם נטשו, כולם", הקול שלו חנוק.
ואתה אומר לעצמך: אז ככה זה נראה כשהסופרסטאר הכי ססגוני פושט מעליו את אבק הכוכבים ומתייצב בלי הגנות ובלי אגו. ואומר: בסוף יש פה חוסר צדק בסיסי שההוא ששר את הלהיטים הכי שמחים - עצוב כל כך. ואומר גם: איזה טודו ברוך. לנגיעה בתחתית יש גם יתרונות. היא אילצה את בן אל לצאת אל מעין מסע פנימי. בדרך פגש את עצמו. המפגש עם עצמנו לא תמיד נעים. במיוחד אם אתה בן אל תבורי, והגעת אליו בלי סטטיק. נטו השריטות שלך.
האם חשבון הנפש של בן אל ב"אולפן שישי" היה כנה? נראה שכן. וחשיפת ההטרדה שעבר בגיל שמונה הייתה אמיצה וקורעת לב. רצית לחבק אותו.
האם קיבלנו את התמונה המלאה של ההתרחשויות סביבו? ברור שלא. בעיקר כי בריאיון הקפיד לא לדבר על חלקם של אחרים, אלא של עצמו בלבד.
לא הייתה למשל נגיעה אמיתית ליחסים עם אביו שימי. במילות "דאדי כאן", הדואט החדש שלהם, היה יותר חשבון נפש מבריאיון. וזה קצת חבל. כי בסוף יחסים בין אב לבן זה לא רק התבורים. זה כולנו. עוד לא נולד האבא המושלם. ואם כבר התכנסנו כדי להאיר אל מקומות אפלים, פצועים, אולי כדי לצלול אל מעבר לדמעות.

בקטנה

ליל שבת, צרפת נגד הולנד. מכל המשחקים בעולם, כאן 11 נפלה על שידור האפס-אפס הראשון של היורו. אין ספק, מדובר במנחוסיות במינון גבוה. ועוד כשמדובר באחת האליפות הכי תוססות. היכונו לשידור הבא של כאן 11: משחק הכדורסל הראשון בהיסטוריה שנגמר באפס-אפס.