גבר בן 74 חולה בסרטן העור פנה בשנה שעברה בתביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי בטענה כי נקבע בפרוטוקול המקורי של הוועדה הרפואית כי הוא סובל מנזקי שמש וגידולים וזכאי לנכות משנת 2010, אולם לטענת התובע שלחו לו פרוטוקול ועדה ש"טופל" ונקבע כי הנכות בגין נזקי השמש היא מ-2021.
התובע טען באמצעות עו"ד עמוס כהן ממשרד עו"ד מרקמן טומשין ושות' כי מטבע הדברים, למועד אבחנת המחלה לראשונה משמעות לגבי קביעת בסיס השכר. "רצון כל הצדדים צריך להיות כי בסיס השכר ייקבע בהתאם לשכר לפני הפגיעה ולא לפי בסיס השכר לאחר הפגיעה", זאת מאחר שהשכר יהיה גבוה יותר ואז הקצבה שתשולם לגבר תהיה גבוהה יותר.
השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ מבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קבעה בשבוע שעבר כי אין מדובר בתיקון טעות סופר אלא בתאריך תחולה של המועד של ההכרה בתחילת הנזק, ומשכך לא מדובר בתיקון טעות סופר אלא בטעות לשיטתו של ביטוח לאומי. השופטת קבעה כי תאריך התחולה יהיה משנת 2010.
התובע טען כי הוועדה הרפואית נימקה כי למעשה הפגיעה התחילה כבר בשנת 2010, אולם נטען כי לאחר שהוועדה קמה מכיסאה הנתבע פעל לשינוי החלטת הוועדה כך שמועד אבחנת הנכות בגין נזקי שמש יעמוד על שנת 2021. באת כוח המוסד לביטוח לאומי טענה בדיון כי לא ידוע אם התכנסה ועדה או שפקיד תיקן זאת מאחר שהוא סבר שמדובר בטעות קולמוס.
השופטת קבעה בהחלטתה כי "לא ברור מי תיקן את ההחלטה, האם הוועדה הרפואית או פקיד, שכן בפני ביה"ד הוצגו שני פרוטוקולים מאותו יום עם טקסט שונה, מעשה שלא ייעשה". עו"ד עמוס כהן מסר: "אני קורא לממלא מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי לפעול בצורה נחרצת ולעצור התנהלות פסולה זו". מביטוח לאומי נמסר: "יש למעלה מ-400 אלף ועדות בשנה, למצוא מקרה חריג ולהפוך אותו לכלל הוא מעשה לא ראוי. לא הייתה כל התערבות של פקיד בוועדה. הייתה טעות סופר של רופא (בן אנוש) שכתב שני דברים שונים בפרוטוקול אך עדיין, הביטוח הלאומי הכיר במחלת מקצוע מהרגע הראשון וימשיך לטפל בו באופן ראוי ובצורה הטובה ביותר".