מי אמר שצריך את ישראל ביורו בשביל שערורייה פוליטית? בית 2 יגיע הערב (22.00) לסיומו, אבל החלוץ מירלינד דאקו לא יוכל לעזור לאלבניה בניסיון להדהים את ספרד ולעלות לשמינית הגמר. הסיבה: אופ"א הרחיקה אותו לשני משחקים אחרי שהוביל את האוהדים בקריאות לאומניות אחרי ה-2:2 מול קרואטיה.
דאקו, משולהב בזכות השוויון של קלאוס ג'אסולה בתוספת הזמן, לקח בסיום המשחק בהמבורג מגאפון, והתחיל בשירת "פאק סרביה" ו"פאק מקדוניה" יחד עם הקהל. הדבר הגיע אחרי 90 דקות שבהן אוהדי אלבניה – ואיתם אוהדי קרואטיה, במפגן שכלל את כל היציעים – שרו שירי שנאה לסרביה, בראשם: "להרוג את הסרבים" (מה שעלה להתאחדות האלבנית ב-50 אלף דולר). בעקבות זאת, סרביה איימה בפרישת הנבחרת מהטורניר, אבל זה לא שהאוהדים הסרבים תמימים: תלונה הוגשה גם נגדם, אחרי ששרו נגד קוסובו.
ההתנצלות ברשתות החברתיות לא עזרה לדאקו, שניסה להסביר: "המשחק השפיע עליי. קשה לתאר את התחושה של הופעה במדים הלאומיים, את האוהדים הנפלאים שמגשימים את המוטו שלנו, 'לאהוב את אלבניה ללא גבולות'". הוא סוחב את המטען הלאומי מאז ילדותו: הוא נולד בכלל בקוסובו, ייצג אותה בנבחרת הבוגרת, אבל בגלל שורשיו היה זכאי לדרכון אלבני והחליט לעבור לשחק במדיה בשנה שעברה. הסיפור שלו זהה לזה של פליטים רבים ממוצא אלבני באירופה, שמשחקים במספר נבחרות.
במונדיאל 2018, ג'רדאן שאקירי וגרניט ג'אקה השווייצרים חגגו שער מול סרביה בתנועת "העיט" האלבני, ובמוקדמות יורו 2016 המשחק בין סרביה לאלבניה בבלגרד פוצץ אחרי שרחפן שנשא את מפת "אלבניה השלמה" חדר למגרש.
אלבניה, שהפתיעה לטובה בשני משחקיה הראשונים, יכולה להשיג ניצחון מורלי אם תדהים בעלייה לשמינית הגמר בעוד סרביה תודח. הדבר שפועל לטובתה הוא שספרד כבר הבטיחה את המקום הראשון, ותעלה ככל הנראה בהרכב משני. במקרה של ניצחון סנסציוני, ההישג יהיה רועש יותר מהמגאפון של דאקו.
קרואטיה - איטליה (22.00, בית 2)

עם הגב לקיר

קרואטיה לא האמינה שתזדקק לניצחון על איטליה במחזור הסיום כדי להתקדם בטורניר. נראה שזלאטקו דאליץ' יהיה חייב לצאת מהקופסה ולספסל חלק מהבאנקרים הוותיקים והמאכזבים שלו לטובת שחקנים כמו לוקה סוצ'יץ' בן ה-21 מזלצבורג, שעלה פעמיים מהספסל והיה הטוב בנבחרתו עד כה. גם ככה איטליה היא מומחית הגנה מסורתית, אז זה לא כיף גדול לעלות נגדה כשהיא צריכה רק נקודה.