אחרי פארסת מינוי פרויקטור הצפון הקודם, הודיע אתמול בישיבת הממשלה בנימין נתניהו כי אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום ימונה לפרויקטור הצפון ואילו אלוף במיל' יפתח רון-טל ימונה לראש מינהלת תקומה לשיקום יישובי העוטף. הוא יחליף את משה אדרי, שישוב לראשות הוועדה לאנרגיה אטומית.
במהלך הישיבה ביקר נתניהו בחריפות את שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף שחזר ואמר בימים האחרונים כי לא יקבל מינוי פוליטי לתפקיד הפרויקטור בצפון.
2 צפייה בגלריה
yk13973795
yk13973795
(מרום | צילום: שאול גולן)
בתפקידו האחרון בצה"ל שימש מרום כמפקד חיל הים, בין 2007 ל-2011. בהמשך כיהן כיו”ר מועצת רשות שדות התעופה. הוא חבר תנועת ה"ביטחוניסטים".
רון-טל, שהשתחרר מצה"ל ב-2006 לאחר ששימש כמפקד זרוע היבשה, כיהן בהמשך כיו"ר הדירקטוריון של חברת נמלי ישראל, ומספטמבר 2010 ועד אוגוסט 2021 היה יו"ר דירקטוריון חברת החשמל. בראיון החודש ל"גלי ישראל" הוא אמר כי "הרצי הלוי הוא הרמטכ"ל הכושל ביותר בתולדות צה"ל". בכנס קצינים בשבוע שעבר הוא דיבר על המשגים שהובילו לדעתו לאסון 7 באוקטובר - היציאה מלבנון של אהוד ברק בשנת 2000, וההתנתקות ב-2005 בהובלת אריאל שרון.
2 צפייה בגלריה
yk13973796
yk13973796
רון־טל | צילום: צביקה טישלר
משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, אמר על מינוי צ'ייני: "אני מצפה לעבודה מיידית משותפת איתנו, ראשי רשויות קו העימות".
מטה "נלחמים על הצפון", המייצג מאות משפחות מפונות, מסר: "אנו מאחלים לאלוף מרום הצלחה בתפקידו. זה הזמן למערכה נרחבת בצפון, שתסתיים רק ברצועת ביטחון בלבנון ובשליטה ישראלית מוחלטת'".
המינויים האלו מגיעים בעקבות פארסת המינויים הקודמת. כזכור, נתניהו מינה את מנכ"ל משרד התפוצות אבי כהן סקלי לפרויקטור הצפון. במהרה נודע שגורמים פוליטיים ניסו לחבל במינוי. חברת הכנסת לשעבר אוסנת מארק, המקורבת לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שוחחה עם כמה ראשי ערים ואמרה להם שמינויו של כהן סקלי בוטל. גם חברת הכנסת קטי שטרית פעלה לביטול המינוי, בניסיון לקדם לתפקיד את בנה, המשנה לראש העיר בית שמש משה שטרית. השתיים הכחישו את מעורבותן.