השרים אישרו אתמול את הכבדת הנטל על משרתי המילואים, והמשיכו להתקוטט עם נציגי צה"ל בישיבת הממשלה. הממשלה אישרה את ההחלטה על הארכת העלאת גיל הפטור ללוחמי המילואים, ולפיה מילואימניק שאינו קצין ישרת עד גיל 41 במקום עד גיל 40 כיום, וקצינים ישרתו עד גיל 46 במקום 45. לוחמים ביחידות מיוחדות ישרתו עד גיל 50, במקום 49. בנוסף, יתאפשר להמשיך לגייס עוד 6,700 אנשי מילואים.
בישיבה נרשם שוב עימות בין השרים לבין נציגי צה"ל, שאמרו שמי שמקבל את ההחלטות הוא הדרג המדיני, והצבא הוא זה שמקיים את ההנחיות. העימות פרץ כשאלוף אליעזר טולדנו, ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, העניק סקירה לשרים כנציג המטכ"ל, בין היתר, בעניין הסיוע ההומניטרי המועבר לרצועה.
השרים אורית סטרוק, בצלאל סמוטריץ' ועמיחי שיקלי תקפו: "בסוף הסיוע מגיע לחמאס, זה מצב שאי-אפשר לקבל אותו". ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין שהיה ניסיון להעביר את הסיוע דרך חמולות מקומיות, אך הוא כשל.
‏סמוטריץ' פנה לטולדנו, בדרישה להחיל ממשל צבאי ברצועה: "תפסיקו לפחד מממשל צבאי, צריך שכל הנושא ההומניטרי והחלוקה יעבור לצה"ל". האלוף השיב: "אנחנו לא מפחדים, אנחנו מקיימים את הנחיות הדרג המדיני".
גם סביב ההחלטה על העלאת גיל הפטור למשרתי המילואים נרשמו חילוקי דעות. ההצבעה נערכה לבקשת משרד הביטחון - על מנת שניתן יהיה לאשרה בכנסת עד סוף יוני, שתמנע את יציאתם לפטור של 6,700 אנשי מילואים. למעט סמוטריץ' וסטרוק שנמנעו ושר התיירות חיים כץ שהתנגד, היתר הצביעו בעד.
סטרוק אמרה כי "יש 50 אלף אנשים משוחררים בגילי 25 עד 40 למרות שניתן לגייסם". השר שלמה קרעי תקף: "למה הצבא לא מגייס את ה-50 אלף איש האלה?" שיקלי השיב: "הם עושים אינספור פעולות. אתה לא יודע על מה אתה מדבר". קרעי השיב: "סתום את הפה".