מאירה וייס הוכרזה אמש כזוכה בפרס ברנשטיין לספרות לשנת 2024 עם ספרה “משחקים מסוכנים”. עיתונאי "ידיעות אחרונות", אלעד זרט, היה אחד משלושת המועמדים הסופיים לפרס בזכות ספרו "המשלוח", שיצא לאור השנה. מלבד פרס הרומן, הוענק גם פרס על ספר ילדים מאויר מקורי לננו שבתאי והמאייר איתי בקין על "הלטאה", ופרס על ספר עיון ל"עטלפים" מאת יוסי יובל. סכום מענקי הזכייה נע בין 10,000 שקל ל-25,000 שקל.
כמדי שנה, הפרס הוענק בשבוע הספר העברי במתחם שרונה בתל-אביב, כשמטרתו לעודד את הספרות בישראל ולשים דגש על קידום סופרים וסופרות בראשית דרכם.
1 צפייה בגלריה
yk13973990
yk13973990
(מימין: סלין אסייג, עורכת ספרות מקור בידיעות ספרים, אלעד ודב איכנולד המו"ל | צילום:רונן טופלברג)
חברת הוועד המנהל של הפרס ומנכ"לית התאחדות הוצאות הספרים, מיקי צ'סלה, אמרה כי "דווקא בשנה הקשה שעוברת על מדינת ישראל, חשוב לנו לחזק את הספרות העברית ואת המילה הכתובה. הסופרים שעבודותיהם נבחרו השנה מדגימים את היצירתיות, המקוריות והתעוזה, אשר מאפיינים אותנו כישראלים. אנו בטוחים שעבור קוראיהם חווית הצלילה לספרים תרחיב אופקים ותספק לעיתים מעט נחמה בימים מורכבים אלו".
בנימוקי הזכייה של הספר "משחקים מסוכנים" נכתב, כי "ספרה האמיץ והמרגש של וייס מפנה זרקור אל אחת הפרשיות העגומות והמושתקות בתולדות מדינת ישראל הצעירה וחשיבותו בהווייתו המקומית ובזיקתו אל עוולות חברתיות שהתחוללו כאן במכוון או בשוגג.
"הספר מתמקד אמנם בטרגדיה המשפחתית של פטירת אחותה התינוקת ממחלת הפוליו, תוך ייסורים קשים, אך משתמש במקרה הפרטי כנקודת נסיקה כדי להביע עמדה תקיפה נגד מכניזמים פוליטיים ותרבותיים המעודדים שקרים, הסתרה ופגיעה באוכלוסיות חלשות ומוחלשות".