כלי תקשורת ברוסיה דיווחו אמש על מתקפת טרור נגד יעדים בחבל דגסטן שבצפון הקווקז: שני בתי כנסת, שתי כנסיות ועמדת משטרה. לפי הדיווחים, לפחות תשעה בני אדם נרצחו, ביניהם שישה שוטרים וכומר, במתקפה המשולבת בערים דרבנט ומחצ'קלה. 12 בני אדם נפצעו.
הרשויות הרוסיות מסרו כי מדובר במתקפה מצד "ארגון טרור בינלאומי", רמז לדאעש כנראה, אך לא פירטו מעבר לכך. בית הכנסת שהותקף בדרבנט הוצת במהלך המתקפה. במשרד החוץ בירושלים דיווחו כי נשרף עד היסוד. בישראל ציינו כי "שומרים מקומיים" נהרגו במתקפה על בית הכנסת בדרבנט. לפי הדיווחים ברוסיה ההרוגים הם שוטרים.
בנוסף, כך לפי משרד החוץ הישראלי, במחצ'קלה נפתחה אש לעבר בית כנסת אחר. ככל הידוע לא שהו מתפללים בבתי הכנסת השונים בזמן המתקפה, ולא ידוע על נפגעים מקרב הקהילה היהודית. "שגרירות ישראל במוסקבה נמצאת בקשר עם ראשי הקהילה היהודית במחוז", אמרו במשרד החוץ.
במתקפה המשולבת הותקפו כאמור גם שתי כנסיות - ולפי הדיווחים אחת מהן הוצתה אף היא. הכומר שנרצח, גבר בן 66, היה בכנסייה שהותקפה בדרבנט. במקביל אירע ירי לעבר תחנת משטרה במרכז מחצ'קלה.
סוכנות הידיעות הרוסית "ריה" דיווחה כי בזירת בית הכנסת בדרבנט פתחו החמושים באש בסביבות 18:00 שעון מקומי. לאחר הירי ברחו התוקפים במכונית. כוחות הביטחון של רוסיה הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. לפי הדיווח, כמעט במקביל נפתחה המתקפה על עמדת המשטרה במחצ'קלה.