השחייה הישראלית סיימה אליפות אירופה מושלמת מבחינתה בבלגרד עם מדליה שביעית, מה שהציב את המשלחת במקום השלישי הכללי בתחרות. אתמול, ביום הנעילה, הגיע תורו של רון פולונסקי שזכה במדליית הכסף במשחה 200 מטר מעורב אישי. פולונסקי עשה זאת 24 שעות אחרי שאחותו לאה הפכה לסגנית אלופת אירופה באותו משחה, שבו אנסטסיה גורבנקו סיימה במקום הראשון.
פולונסקי עצר את השעון על 1:57.36 דקות. הוא הוביל אחרי 150 מטר, אבל בבריכה האחרונה נחלש מעט. הוברט קוש ההונגרי זכה בזהב עם תוצאה של 1:57.21 דקות. מדובר, כאמור, באליפות חלומית עבור נבחרת ישראל, שהשיגה ארבע מדליות זהב, שתיים מכסף ואחת מארד.
1 צפייה בגלריה
yk13974105
yk13974105
(פולונסקי שוחה אל הפודיום | צילום: AFP)
נבחרת השליחות ב-100X4 מעורב סיימה במקום השישי בגמר עם תוצאה של 4:08.47 דקות. גם במוקדמות השליחות סיימו במקום השישי הכללי עם 4:06.63 דקות. הנבחרת כוללת את איילה ספיץ, לאה פולונסקי, אריאל חיון ואנדי מורז.
נבחרת השליחים ב-100X4 מעורב עלתה לגמר מהמקום השמיני עם תוצאה של 3:38.76 דקות וגם סיימה במקום השמיני עם 3:38.82. הנבחרת כוללת את דוד גרצ'יק, כריס פיצ'וגין, אלכסיי גליבינסקי ומרטין קרטאבי. דריה גולובטי סיימה במקום התשיעי במוקדמות ל-400 מטר חופשי בו מתקיים גמר ישיר (ללא חצי גמר). גולובטי קבעה 4:18.02, כחצי שנייה מכניסה לגמר.

האלופה תפתח את האימונים בלי זהבי?

מכבי ת"א תפתח מחר את אימוניה, וכרגע נראה כי תעשה זאת לא רק ללא מאמן, אלא גם בלי ערן זהבי. החלוץ, שיחגוג בחודש הבא 37, סיים הקיץ את חוזהו באלופה ועדיין לא החליט האם להמשיך לשחק או לפרוש מכדורגל. לפי אחיו אבי זהבי, בשלב זה כלל לא נוהלו מגעים בין השחקן לקבוצה. "בעונה החולפת היה ערן בנבחרת העונה של הקונפרנס-ליג, מקום שני בשערים במפעל, מלך השערים בישראל. לא נוהל מולו מו"מ אחרי העונה הגדולה שלו", אמר האח.
אחד המועמדים המובילים לקבל את תפקיד מאמן מכבי ת"א הוא פפ קלוטט, קטלאני בן 47 שאימן בברמינגהאם, ברשיה, ספאל וטורפדו מוסקבה הרוסית, ממנה פוטר לפני כשמונה חודשים. בינתיים, הבלם ניר ביטון האריך את חוזהו בעונה. (נדב צנציפר)

שמיר: באתי לעזור

הפועל ירושלים ערכה אתמול מסיבת עיתונאים מיוחדת בהשתתפות המנהל המקצועי החדש דן שמיר והמאמן יונתן אלון, כמו גם הבעלים מתן אדלסון ונציגו גל מקל.
"הגעתי למקום שבשבילי הוא מיוחד", פתח שמיר. "לפני שבוע חשבתי שאקח אוויר ואבלה הרבה זמן עם המשפחה, והיום אני במקום אחר. התפקיד שלי הוא קודם כל לעזור ליונתן להצליח".
אלון התייחס למעברו הצפוי של הקפטן ליוואי רנדולף למכבי ת"א: "אין פה שום בגידה ושום דבר, זה ספורט מקצועני. אם הוא ישחק במכבי, אני מאחל לו שיקלע 30 ויפסיד בכל משחק".
אתלטיקה. לראשונה בהיסטוריה קבע פליט המתגורר בישראל, תוצאה טובה בהרבה מהשיא הלאומי. ג'מאל עבדל מג'יד (הפועל ת"א), 30, רץ 5000 מ' במרוץ הלילה של וינה ב-13:20.41 דקות ודורג עשירי. תוצאתו של עבדל מג'יד, שהיגר לישראל מדארפור, טובה ב-11 שניות מהשיא הלאומי של גזצ'או יוסף מ-2009. (אבינעם פורת)