התקשורת העולמית סערה אתמול סביב הסרטון שתיעד ג'יפ צה"לי נוסע ברחובות ג'נין כשפלסטיני מונח קשור על מכסה המנוע שלו.
הכותרות ב-BBC ,CNN והגרדיאן קראו: "הצבא הישראלי קשר פלסטיני פצוע למכסה מנוע של ג'יפ". כך סוקר ביתר כלי התקשורת הבינלאומיים האירוע שהתרחש בשבת, בו נראו ג'יפים צבאיים תועדו היום נוסעים ברחובות ג'נין כשפלסטיני מונח קשור על מכסה המנוע של אחד מהם. ברשת עלו טענות כי הפלסטיני נקשר כמגן אנושי, בעוד אחרים טענו כי הפלסטיני היה פצוע. במסגרת הפעילות בג'נין גם פוצץ רכב בעיר.
1 צפייה בגלריה
yk13974211
yk13974211
(הג'יפ עם הפלסטיני כפות לפגושו בג'נין, שבת)
בצה"ל, כאמור, טרם סיימו את תחקיר האירוע, אשר בסיומו יועברו גם המלצות לטיפול משמעתי. אולם, מגרסה ראשונית שמסרו הלוחמים עולה כי המחבל שתועד מועבר פצוע על ג'יפ הכוח הסכים להתפנות כך לטיפול רפואי סמוך. זאת משום שלא היה מקום עבורו לשכב בג'יפ הלוחמים. לדבריהם, היה מדובר במקטע של כ-70 מטרים בלבד מנקודת הפגיעה בפצוע עד לאמבולנס הסהר האדום, שפינה אותו לבית חולים פלסטיני סמוך.
הפלסטיני המדובר היה חלק מקבוצת חשודים, שאחד מהם היה יעד פעולת מעצר. החשודים נמלטו רגלית עם הגעת הלוחמים במילואים. אלו פתחו לעבר פלג גופם התחתון באש ופצעו שניים מהם. המבוקש המרכזי פונה במסוק של חיל האוויר לבית החולים, אך נציג שב"כ בזירה אמר לחיילים שעל הפצוע השני אפשר לוותר ולהשאירו בג'נין. אלא שאז הוחלט על-ידי הלוחמים להעבירו לסהר האדום ומשלא היה מקום, קשרו אותו על מכסה המנוע. לדברי הלוחמים, הוא אף קפץ בעצמו על הג'יפ לטובת כברת הדרך הקצרה.
מצה"ל נמסר בתגובה כי "במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים בוואדי בורקין, מחבלים ירו לעבר כוחות צה"ל, שהגיבו בירי. במהלך חילופי האש, נפגע אחד מהחשודים בירי ונעצר. החשוד נלקח על-ידי הכוחות כשהוא קשור על גבי הרכב, בניגוד לפקודות ולנהלים. ההתנהלות הנראית בסרטון אינה עולה בקנה אחד עם פקודות צה"ל והמצופה מחייליו. האירוע מתוחקר ויטופל בהתאם. החשוד הועבר לקבלת טיפול רפואי על-ידי הסהר האדום".