אם נסתכל על הרייטינג, אין טעם בחברת חדשות נוספת בישראל. חדשות 13 בדשדוש ארוך, נלחמת על אופייה העתידי במאבק מוצדק מול מינוי פוליטי של מנכ"לית. חדשות 'כאן' חיה על אחוזי רייטינג מינוריים, וגם חדשות 14, למרות הזינוק בשנתיים האחרונות, רחוקה מלסכן את השליטה המוחלטת של חדשות 12, וגם רחוקה משלוש הוותיקות בעיצוב אג׳נדה עיתונאית. לתוך הבריכה הקטנה ממילא נכנס כעת ערוץ חדשות חדש בעברית של חברת i24news - שמפעילה גם ערוצי חדשות באנגלית, צרפתית וערבית, וגייסה טאלנטים כמו מירי מיכאלי (משמאל) שתגיש את המהדורה המרכזית, הרכש מחדשות 13 צביקה יחזקאלי, אורן וייגנפלד (מימין), אלי אוחנה, יוסי יהושוע (במקביל לעבודתו ב'ידיעות אחרונות' וב-ynet), אלירז שדה, דניאל רוט אבנרי ונווה דרומי.
1 צפייה בגלריה
yk13974589
yk13974589
(צילום: יח"צ)
מאחר שאין מספיק צופים בישראל לחמש מהדורות חדשות בערב, המשחק מתנהל סביב השפעה, כוח ופרסום. לא בונוסים קטנים בשנת בחירות, למשל. מבט קצר על חלק גדול מהטאלנטים של הערוץ החדש יגלה ניסיון לאגף את חדשות 14 מימין. יחזקאלי, רוט אבנרי, דרומי, אוחנה ושדה אמורים לתת פייט ראשון אמיתי על ליבו של הבייס החל מיום ראשון הקרוב, בערוץ שמשדר גם בשבת, וזה יכול להיות מעניין. ערוץ 14, נזכיר, לא שידר בבוקר הנורא של 7 באוקטובר.
לעיתונאים בישראל זו בוודאי בשורה טובה. גוף תקשורת נוסף מתחרה על שורותיהם, עוד במה שיכולה לקלוט כישרונות בתחילת הדרך, כאלה שלפעמים עוברים מתחת לרדאר בגופים ותיקים יותר. גם לדמוקרטיה זו אמורה להיות בשורה טובה. השאלה היא עד כמה לבעלי ומנהלי הערוץ החדש תהיה סבלנות, כי ניצחונות מהירים, או מוחלטים, לא יהיו פה.