מיקרוסופט תוסיף בקרוב תפריט ידידותי לקישור מהיר לסמארטפון היישר מתפריט "התחל" של מערכת ההפעלה ווינדוס 11. מדובר בעמודה שתתווסף לצד חלון "התחל", שממנה ניתן לנהל את מכשיר האנדרואיד. מן הממשק המהיר החדש ניתן יהיה להפעיל את כל תכונות אפליקציית "קישור לטלפון": לקבל ולשלוח הודעות מהסמארטפון, לצפות בתמונות, וגם להפעיל חלק מיישומי הטלפון. התכונה זמינה בינתיים רק לבוחני הבטא של ווינדוס.

אפל ומטא בודקות: שיתוף פעולה בבינה מלאכותית

ענקיות התוכנה היריבות אפל ומטא ניהלו ביניהן שיחות על שילוב אפשרי של מודל הבינה המלאכותית הגנרטיבית של מטא בפלטפורמת ה-AI החדשה של אפל, "אפל אינטליג'נס" – כך טען אתמול "הוול סטריט ג'ורנל". הדיונים עדיין לא סוכמו סופית. אפל, שנכנסה באיחור לתחום, פיתחה כבר בעצמה מודלים קטנים של בינה מלאכותית, אך הודיעה כי "תפנה לשותפים" למשימות מורכבות יותר. בכנס המפתחים שקיימה לפני שבוע הכריזה על השותפות הראשונה, ChatGPT של OpenAI. למטא ולחברות אחרות המפתחות בינה מלאכותית יש עניין בהפצת מוצריהן באמצעות מכשירי האייפון. אפל כבר הודיעה כי תאפשר ללקוחותיה לבחור באיזה מודל חיצוני של בינה מלאכותית ירצו להשתמש.

רגולטורים באיחוד האירופי: אפל שוב מפרה את החוק

אפל מפירה את חוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד האירופי, בכך שאינה מאפשרת אלטרנטיבות ללקוחות חנות האפליקציות שלה – כך טענו רגולטורים באיחוד. לדבריהם, גם העמלות שאפל גובה ממפתחים עבור רכישות שמבצעים לקוחות חדשים "חורגות מעבר לנחוץ". האיחוד פתח באחרונה בחקירה חדשה נגד אפל, בחשד שהתהליך שקבעה להורדה מחנויות אפליקציות אחרות לא תואם את החוק.