רס״ר אליהו בנימין אלמקייס ז"ל עלה לבדו מצרפת לפני כעשר שנים בעקבות אהבתו הגדולה למדינת ישראל, שבה ביקש לבנות את חייו. ב-8 נובמבר 2023, ארבעה שבועות אחרי שפרצה המלחמה, נגדעו כל חלומותיו.
בנימין, שגויס למילואים בחיל ההנדסה, נפל בקרבות ברצועת עזה. בן 29 היה בנופלו. הוריו החליטו להמשיך את דרכו ובשבוע הבא יעלו לישראל בסיוע הסוכנות היהודית והקרן לידידות. בנימין הוא בנם הצעיר של מרלן (שושנה) ולוסיאן (ישראל). הותיר אחריו חמישה אחים ואחות. "הוא היה מאוד קרוב אליי, אולי כי הוא היה הקטן ביותר מבין ששת ילדיי", מספרת אמו.
1 צפייה בגלריה
yk13975475
yk13975475
(מרלן ולוסיאן אלמקייס עם בנם)
בשנת 2010, כשהיה נער בן 15, עזב את משפחתו בצרפת והגיע ללימודי תיכון בישראל. לאחר שהשלים את הבגרויות שב לצרפת, אך הגעגועים לישראל הכריעו אותו. הוא עלה ארצה בשנת 2014 והתגייס לשירות קרבי בחיל ההנדסה כחייל בודד.
אחרי שהשתחרר השתלב בעבודה בתחום הביטחון בירושלים ותיכנן להינשא לבחירת ליבו יוענה בתחילת נובמבר. כשפרצה המלחמה, גויס לשירות מילואים בעזה. "דאגנו מאוד", מספרת אמו. "בסוף אוקטובר הגענו לראות אותו בישראל. עשינו סעודה והיינו מלאי שמחה והתרגשות. לא ידענו שהרגע השמח הזה יהיה האחרון שלנו ביחד".
ימים ספורים המפגש, ב-8 בנובמבר 2023, בנימין נפל ברצועת עזה, בתאריך יום ההולדת העברי שלו. לאחר תקופת האבל, המשפחה שבה לצרפת, אבל בליבם כבר גמלה ההחלטה לעלות לישראל: "החלום שלו היה שנחיה איתו בישראל. נבנה את החיים שלנו בירושלים, העיר שבנימין אהב יותר מכל״, מסכמת מרלן.
יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף (מיל') דורון אלמוג: "מורשתו של בנימין ורוח לחימתו, מעניקים גאווה והשראה״. נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "נמשיך ללוות את המשפחה בהתאקלמותה בארץ".